Sunday, July 24, 2011

Exco Modal Insan Sepakat dengan masyarakat atasi gejala sosial

K.Langat : Bagi menangani masalah gejala sosial di neraga ini, Exco Pembangunan Modal Insan YB Dr Hjh Halimah Ali telah mengadakan satu majlis dialog bersama ketua jabatan-jabatan kerajaan dan agensi penguatkuasaan daerah serta pimpinan masyarakat seperti penghulu dan jawatankuasa keselamatan dan kemajuan kampung (JKKK) di Pejabat Daerah Kuala Langat baru-baru ini.

Antara Jabatan Kerajaan dan Agensi penguatkuasaan yang terlibat adalah seperti Pejabat Daerah Kuala Langat, Majlis Daerah Kuala Langat, Polis Di-Raja Malaysia, Jabatan Kebajikan Masyarakat, Jabatan Kesihatan Daerah, Agensi Anti Dadah Kebangsaan Kuala Langat, Pejabat Agama Islam Daerah, Lembaga Zakat Selangor, Majlis Agama Islam Daerah.

Dr Halimah berkata, “tujuan diadakan Majlis Dialog ini untuk membincangkan secara menyeluruh dan holistik berkenaan masalah gejala sosial yang terdapat di dalam daerah Kuala Langat”.

“perlu ada perbincangan dua hala antara penglibatan jabatan kerajaan dan agensi penguatkuasaan untuk duduk bersama dalam menjayakan agenda kerajaan negeri untuk mengurangkan kadar gejala sosial di dalam daerah Kuala Langat".

Di samping itu pimpinan masyarakat dapat mengajukan masalah anak muda yang berlaku di dalam kawasan masing-masing dan memperoleh input bagaimana pencegahan dan penguatkuasaan dapat dilakukan secara bersama".


Beliau juga menegaskan, Kerajaan Negeri Selangor begitu komited dan mengambil serius soal gejala sosial terutamanya muda mudi di negeri Selangor, walaupun Ketua Polis Negeri dalam kenyataan akhbarnya sebelum ini menyatakan kadar jenayah di Selangor menunjukkan penurunan akan tetapi ia perlu sentiasa dipantau secara berterusan oleh semua lapisan pimpinan masyarakat, katanya.

Editor : khaulah azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI