Thursday, October 3, 2013

PRK DUN Sungai Limau : Penamaan – 23 Oktober , undi – 4 November

SHAH ALAM 3 OKT : Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 23 Oktober 2013 adalah hari penamaan calon dan 4 November 2013 hari pengundi untuk Pilihanraya Kecil (PRK) DUN Sungai Limau.


Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof mengumumkan demikian selepas mempengerusikan mesyuarat khas SPR di Putrajaya hari ini.

Ahli Parlimen Bukit Katil, Shamsul Iskandar Mohd Akin, dalam reaksinya di twitter mempersoalkan tarikh itu yang penamaan calon dibuat pada hari Rabu manakala hari pengundian pada hari Isnin yang merupakan hari bekerja.

Seramai 27,222 pemilih berdaftar bagi PRK ini dengan 27,220 pemilih berdaftar biasa dan dua lagi tidak hadir kerana berada di luar negara. Tidak ada pengundi-pengundi awal bagi PRK kali ini.

PRK DUN Sungai Limau diadakan berikutan kematian penyandangnya, Tan Sri Azizan Abdul Razak pada Khamis lepas setelah lebih empat bulan mengalami masalah kesihatan serius.
Pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) Mei lepas, Azizan yang juga mantan menteri besar Kedah memperoleh 13,294 undi menewaskan sepupunya, Mohd Fazillah Mohd Ali daripada BN dengan

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI