Tuesday, April 24, 2012

Adik Puteri Nurlyana Farhana Bercita-cita Menjadi Atlet Sukan Negara




Gombak : Rumah merah berjaya mencatat sejarah dengan menjadi Johan keseluruhan Sukan Tahunan Seri Al-Huda Gombak yang ke -13 sesi 2012   dengan memperolehi markah sebanyak 6600 sekaligus menewaskan  rumah hijau yang  memperolehi sebanyak 5740 berada tangga kedua. 
 
“Manakala rumah biru pula berada tempat ketiga memperolehi markah  sebanyak 5290 dengan menewaskan  rumah kuning  yang hanya memperolehi markah sebanyak 5260”, kata Pengetua SRI Al-Huda Gombak, Surayah Sarin ketika ditemui media di Padang SK Taman Melati.  

Tambahnya lagi, “bagi acara perbarisan pula rumah kuning merupakan perbarisan terbaik. 

Antara yang dinilai adalah perbarisan yang tersusun, kreativiti rumah, kekemasan pakaian pelajar, dan displin pelajar ketika perbarisan”.

Manakala, “bagi acara olahragawan dimenangi adik Arif Faizeen Che Noor daripada rumah merah dan olahragawati dimenangi adik Nurun Nuha Ahmad Nazri daripada rumah biru”, ujarnya.

Menurut Surayah setiap tahun antara rumah yang menjadi persaingan sengit antara rumah merah, rumah hijau dan biru dengan mengekal mata keseluruhan tidak begitu jauh.  

Usaha yang ditunjukan antara semua guru rumah dan pelajar setiap tahun semakin meningkat  bagi melahirkan pelajar cemerlang dalam pendidikan apabila mereka terlibat dalam sukan.

Katanya lagi,” saya juga rasa gembira  dan berterima kasih dengan penglibatan ibubapa penjaga seperti menyumbangkan tenaga, buah fikiran, kewangan dalam menjayakan sukan tahunan SRI Al-Huda setiap tahun bagi memastikan matlamat Ke Arah Institusi Pendidikan Yang Unik, Cemerlang dan Terbilang”.

Sehubungan itu, Adik Puteri Nurlyana Lokman Hakim, 7, rumah merah rasa gembira  dengan memperolehi Pedal Emas,  Pedal Gangsa satu dan Pedal Silver apabila ketiga-tiga acara iaitu acara 80m tempat pertama, bawa bola gergasi tempat pertama,  dan lari bola berhalang tempat kedua.

Kata Puteri, “semangat kesukanan yang ditunjukan antara semua guru rumah dan semua rakan serta sokongan ibu benar-benar membakar semangat saya untuk merebut  pedal sukan yang pertama kali disertai di peringkat Sekolah Rendah Islam Al-Huda”.

“Harapan saya satu hari akan menjadi atlet sukan peringkat Negara apabila dewasa kelak dan menjadi Doktor perubatan”, ujarnya.  

Larian 80m, Puteri Nurlyana Farhanah bersemangat lari pecut.  (Moga jadi Atlet berjaya nana)  
Larian Bola Gergasi Lelaki


Ceria adik-adik muslimin terima hadiah 
Anak-anak PASTI Ibunu Sina sentiasa displin dan berjaya.





No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI