Sunday, February 14, 2010

Fitnah dan tohmah, matlamat menghalalkan cara

Apa sahaja cara akan digunakan asalkan ianya memberikan keuntungan politik kepada Umno/BN. Lantaran itu media terus digunakan oleh Umno/BN untuk memfitnah dan mentohmah musuh politiknya walaupun jelas sekali tuduhan tersebut tidak berasas.

Mengapa tidak bertamadun sekali Umno/BN berpolitik?

Tidak ada langsung rasa bersalah samada dari segi Islam, demokrasi maupun etika kewartawanan. Semuanya dirempuh dan diterajang ke tepi tanpa rasa segan dan malu. Rasa malu kepada Allah langsung tidak diambil peduli, rasa malu kepada manusia dipandang sepi. Semuanya gara-gara mabuk dan tamakkan kuasa tidak mahu menerima kenyataan bahawa BN sudah dibenci rakyat.

Tidak cukup dengan diskriminasi yang dihadapkan kepada kerajaan-kerajaan negeri PR, mereka menggunakan apa juga ruang yang ada untuk menimbulkan persepsi negative rakyat kepada kerajaan PR.

Media terus dihamba abdikan dan diperkudakan untuk tujuan jahat ini. Pelbagai fitnah dan tohmah di hamburkan walaupun kekadang ianya tidak masuk akal langsung. Dosa pahala malu dan segan sudah tidak ada dalam kamus mereka.

Terbaru seperti yang dilaporkan Harakah, mereka menuduh kerajaan Pulau Pinang membatalkan program Sambutan Maulidur Rasul sedangkan program tersebut sejak awal-awal lagi dimasukkan dalam calendar program kerajaan negeri. Mengapa begitu bebal media dan tuannya menuduh dan memfitnah. Sedangkan rakyat tahu dan sedar bahawa program tersebut sudah pasti diadakan.

Saya berpendapat tujuan mereka memuatkan berita itu adalah untuk memburuk-burukkan kerajaan negeri. Jadi selepas jika kerajaan negeri mengadakan program sambutan itu sudah media dan tuannya itu akan mendakwa sambutan itu diadakan semula selepas mendapat bantahan Umno/BN. Begitulah taktik mereka.

Harapan saya agar rakyat tidak muda tertipu dan terpedaya dengan tindakan kejam, biadap dan tidak bertamadun media pengampu Umno/BN fsn tuannya ini.

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI