Sunday, January 31, 2010

Penduduk Bimbang menggunakan Jambatan Desa Makmur


Gombak – Setelah Negara semakin maju tetapi masih ada juga jambatan yang menghubungkan ke kawasan utama tidak dinaiktaraf. Ini amatlah memalukan apabila jika didatangi oleh pengunjung luar negara melawat negara m’sia yang boleh dikatakan sebagai negara membangun tetapi apabila dilihat kawasan pendalaman akan menjatuhkan pembangunan dan insfrasturktur imej m’sia sendiri.

Oleh yang demikian, untuk menaiktaraf insfrastruktur maka, YB Dato’ Hasan telah mengemaskini pemantauan gerakkerja dan melawat kawasan-kawasan bermasalah di sekitar gombak yang telah dilaksanakan baru-baru ini bersama Ketua Kg di Kaw Gombak, Nazir Masjid, MPS, JKR, JPS dan semua ahli Majlis, MPS di Zon Gombak.

Sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor/Adun Gombak , YB Dato’ telah mengambil semua perhatian dengan penerimaan setiap Aduan yang diberikan oleh Penduduk dan Ketua Kg. disekitar Gombak.

YB Dato’ bersama semua pengiring beliau telah menemui Tn. Said sebagai ketua kg untuk melawat Jambatan bagi membaikpulih Jambatan Desa Makmur yang menghubungi Jalan lama merintasi ke Sg. Gombak Bt. 10 1/2 Sg. Salak.

Beliau telah dimaklumkan, Penduduk begitu khuatir untuk menggunakan jambatan tersebut kerana jelas kelihatan Jambatan berkenaan tidak kukuh, rendah dan sering ditenggelami air apabila hujan lebat.

Setelah mendengar pemasalahan dan melawat jambatan berkenaan, YB Dato’ telah meminta agar pihak MPS, JPS, JKR dapat mengambil tindakan segera untuk menaiktaraf jambatan tersebut bagi memberi keselesaan dan keselamatan pengguna. Beliau meminta setiap agensi berkenaan dapat menyediakan laporan tersebut secepat mungkin.

Ketua Kg dan penduduk begitu rasa gembira dengan kunjungan dan perhatian yang diberikan oleh YB Dato’ terhadap masalah yang dihadapi oleh penduduk. Harapan Ketua Kg semuga kerjasama yang diberikan oleh YB dato’ dan semua pihak agensi dapat memberi kegembiraan kepada pengguna dan penduduk sekitarnya diatas tindakan aduan yang diberi.

Yb Dato’ juga amat berharap agar semua pihak dapat memberi kerjasama dan perhatian sewajarnya dengan setiap aduan yang telah diberikan oleh penduduk agar tidak berlaku sesuatu perkara yang tidak diingini.

Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI