Monday, October 1, 2012

Pemimpin OIC Perlu Bersatu Hati Bentuk Satu Perlembagaan Untuk Melindungi Hak Islam

Gombak, 2 Okt, 2012 : Pengetua Maahad Tahfiz Sains Fatimah Az-Zahra (MTSFAZ), Nazratun Nafizah Akhtar Husin turut menyelar penerbitan filem "Innocence of Muslims" yang menghina junjungan Nabi Muhammad SAW.


Beliau berkata,  pemimpin OIC perlu bersatu dan mengambil serius menangani isu penghinaan ke atas baginda Rasulullah SAW.


Fenomena sejak akhir ini, kejadian menghina Nabi SAW, para sahabat, pembakaran kitab suci Al_Quran semakin menjadi-jadi.


Pihak yang tidak bertangunggawab terus - menerus melakukan perkara ini berulang kali walaupun di pihak pimpinan tertinggi daripada berbagai badan NGO, parti, alim ulama  seluruh Negara telah memberi amaran keras.


Menurut Nazratun,  pihak  pemimpin oic perlu tunjuk ketegasan dan bentuk satu perlembagaan untuk melindungi hak islam dalam semua perkara, agar Islam tidak dipandang rendah dan maruah Islam sentiasa terjaga.


Ujarnya lagi, Nabi  Muhamamad SAW bersabda  “umat Islam akhir zaman seperti buih dilautan.  Banyak bilangannya  tetapi  tiada bermakna”.
Justeru,  apakah kita hanya sekadar tunjuk perasaan  tanpa membuat tindakan yang benar-benar memberi peringatan kepada pihak terlibat dalam menghina junjungan Nabi Muhammad SAW.


Mungkin salah satunya kita boleh pulau mereka kembali ke Negara mereka mengikut undang-undang Negara Malaysia, setelah  Himpunan "Expresi Hijau Kasih Nabi" mengumpul sejuta ummat dipandang sinis oleh kedutaan Amerika.


Apa yang kita kesalkan, pihak kedutaan Amerika tidak berjumpa dengan pimpinan umat Islam untuk menerima memorandum bantahan dan memohon maaf sebaliknya hanya menghantar wakil Malaysia.


Tindakan ini benar-benar mendukacita seluruh umat Islam. Kita sentiasa mendoakan semoga Allah SWT sentiasa pelihara semua para  pejuang Islam dan selamatkan  seluruh umat Islam daripada fitnah akhir zaman.
 
Pada masa yang sama, beliau juga turut melahirkan rasa sedih dengan filem youtube terdapat golongan belia dan remaja menghina Azan dan Sola yang  berlaku di Malaysia, bukan diluar Negara. http://on.fb.me/TKNQuE.
Katanya, perkara ini tidak sewajarnya berlaku tetapi inilah yang terjadi. Bimbingan kepada anak-anak tidak kita bentuk dan terap nilai-nilai murni dalam diri mereka sejak daripada kecil lagi.  
MTSFAZ sentiasa berusaha memperbaiki akhlak anak-anak seluruh umat islam dengan menyediakan silibus pendidikan yang holistik gabungan akademik,islamik, kurikulum dan kokurikulum.  
Selain itu, pihak pemfileman juga sewajarnya menerbitkan filem-filem islam yang menceritakan siapakah Nabi Muhammad SAW serta keluarga baginda, bagaimana akhlak Nabi sehigga non muslim boleh menerima Islam. Semoga dengan sedikit pandangan ini dapat membantu umat islam lain dalam bersama-sama menegak kalimah Allah di muka bumi ini,  kata Nazratun kepada pemberita di Sekolah MTSFAZ  di Sri Gombak,  hari ini.
 
 
Editor : Khaulah Azwar
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI