Friday, April 15, 2011

70% di UPU Rambungan dan di UPU stoh pula seramai 65% keluar mengundi

Tanjung Datu 16hb April, 2011 - Tempoh mengundi bagi kawasan Unit Peti Undi (UPU) Rambungan dan (UPU) Stoh telah berakhir jam 12 tengahari tadi.

Media difahamkan oleh petugas Pilihanraya Negeri (PRN) Sarawak, Pn. Sham menyatakan," alhamdulilah kesemua tempat yang telah dibuat pemantauan didapati rakyat Negeri Sawarak telah menjalankan tanggungjawab mereka sebagai rakyat dengan melaporkan diri mereka di tempat pusat mengundi seawal pagi tadi. Kedatangan pengundi-pengundi di tempat lokasi mengundi seawal ini menunjukkan rakyat disitu inginkan satu perubahan besar dengan beriltizam untuk memilih calon pimpinan terbaru yang layak untuk menerajui Negeri Sarawak itu.

Dengan fenomena yang berlaku dalam pilihanraya kali ini, membuatkan sermua rakyat malaysia khususnya rakyat Negeri Sarawak menjadi teka teki, siapakah pemimpin yang benar-benar layak mentadbir negeri itu setelah Negeri Sarawak yang ditakluki sekian lama oleh UMNO-BN yang diterajui oleh Tan Sri Taib Mahmud tidak membawa sebarang perubahan walaupun UMNO-BN 50thn memerintah.

Katanya, Jumlah rakyat Sarawak yang telah keluar mengundi seramai 70% di UPU Rambungan dan di UPU stoh pula seramai 65%.

Semoga dengan kesungguhan yang ditunjukkan oleh pengundi disini akan membawa perubahan pentadbiran negeri sarawak, katanya ketika dihubungi.

Editor : khaulah azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI