Sunday, January 17, 2010

Meringankan Beban Rakyat " YBDHA"


Gombak- Meringankan bebanan rakyat adalah salah satu tanggungjawab Adun. Kerajaan Negeri Selangor telah meluluskan skim bantuan pelajar Miskin Negeri Selangor bagi 56 Dun – Dun di Negeri Selangor.


Dibawah Skim Bantuan Pelajar Miskin ini, setiap pelajar miskin yang telah dikenal pasti melalui Pejabat ADUN telah menerima bantuan yuran peperiksaan sebanyak RM90 bagi pelajar yang menduduki peperiksaan UPSR dan RM120 bagi pelajar yang menduduki PMR bagi tahun 2009.


Seramai 100 pelajar telah menerima sumbangan tersebut yang telah disampaikan oleh YB Dato’ Hasan B. Mohamed Ali di PKM Dun Gombak Setia pada pagi ini. Turut hadir didalam majlis sumbangan Bantuan Pelajar Miskin adalah Tim. Pengarah PKM Dun Gombak Setia Tn Hj Ezani Mansor, Ahli Majlis MPS, Seluruh Ketua Kg. dan Nazir Masjid Ar-Rahimah.


YB Dato’ telah memaklumkan kepada rakyat yang hadir terdapat berbagai keistimewaan yang telah diberikan oleh Kerajaan Negeri dibawah Pakatan Rakyat untuk meringankan bebanan rakyat antaranya membantu ibu tunggal, warga emas, kemasukan bantuan pelajar IPT dengan memperolehi sebanyak RM1000, TAWAS dan lain-lain lagi seperti yang telah dijanjikan oleh Kerajaan Negeri didalam Manifesto P.Raya lalu kepada rakyat. Sehubungan dengan itu Yb Dato’ telah memaklumkan kepada rakyat sebelum sesi persekolahan dibuka Kerajaan Negeri juga telah memberi sumbangan Beg, Kasut sekolah kepada rakyat yang pendapatan tidak melebihi RM1500 kebawah dan pada hari ini semua rakyat miskin yang telah disenaraikan oleh Pejabat Adun diraikan lagi dengan menerima bantuan kewangan.


Beliau amat berharap para pelajar & keluarga yang telah menerima subangan skim ini agar dapat menggunakan wang tersebut dengan sebaiknya dan tidak disalah guna. Semoga bantuan diberikan dapat membantu ibubapa membayar yuran sekolah dan melengakapkan peralatan sekolah anak-anak.

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI