Sunday, January 17, 2010

Adun meraikan Saudara Baru " YB DHMA"


Gombak - Kedatangan saudara baru ke dalam agama Islam perlu disambut bagi menunjukkan ikatan perpaduan yang utuh di kalangan penduduk berbilang bangsa dan agama di Negara ini.

Justeru, Exco Selangor yang juga ADUN Gombak Setia, YB DHMA telah meraikan 6 orang saudara baru di PASTI Ibnu Sina selepas merasmikan program sumbangan pelajar miskin di PKM DUN Gombak Setia baru-baru ini.

Majlis ini diadakan bagi sama-sama meraikan kedatangan saudara baru, iatitu En. Abd Rahman B. Abdullah, Nortahharwati Bt Abdullah, Mohd Yusof B. Abd. Rahman, Abd Kalam Abd. Rahman, Mohd Ariffin B. Abd. Rahman dan Muhammad Adam Pok Abdullah. Mereka semua tinggal di Tmn Gombak dan Klang.


Walaupun kedatangan YB DHMA di majlis tersebut tidak lama kerana untuk menghadirkan diri dalam program bersama masyarakat india namunpun begitu ia memberi kegembiraan kepada mereka kerana telah bertemu dengan pimpinan yang beribawa. Dan hasrat mereka semoga akan diadakan satu majlis yang memberi mereka peluang untuk bersama YB DHMA.


Mereka ketika ditemubual menyatakan bahawa beliau telah memeluk ISLAM sejak tahun lepas dalam bulan ramadhan. Hidayah ALLAH diberi kepada mereka saat-saat umat ISLAM sedang memburu malam lailatulqadar. Alhamdulilah didalam kuliah yang diberikan oleh seorang ustaz mengenai Neraka dan syurga telah menyentuh hati mereka dan semenjak daripada itu hati mereka berdebar-debar dan telah bertemu dengan ustaz tersebut dengan menyampaikan hasrat mereka untuk memeluk ISLAM. Semoga hidayah yang ALLAH berikan kepada mereka akan kekal dengan bimbingan sahabat semulim yang lain.

Tn Hj Mansor bersama penduduk menyatakan bahawa beliau rasa bertangungjawab untuk membimbing mereka dan membawa mereka mendalami ISLAM lebih dekat lagi. Jesteru itu mereka sering dibawa ke mana-mana majlis ILMU dan akan dibawa ke Perkim agar mereka lebih mengenali ISLAM lebih mendalam agi. Beliau tidak mahu saudara baru ini dibiarkan begitu sahaja tanpa bimbingan bimbang jika iman tidak kuat akan dipengaruhi oleh anasir-anasir yang akan merosakakn akidah mereka kembali. Jesteru itu beliau bersama penduduk di sekitar rumah beliau di tmn gombak membawa mereka di majlis ini dan secara kebetulan PKM Dun Gombak Setia mempunyai program maka semoga diberi peluang utk bertemu dengan YB DHMA untuk meraikan mereka.

Dengan rasa sangat terharu, beliau dan saudara baru mengucapkan terima kasih tidak terhingga kepada pihak PKM DUN Gombak Setia & YB DHMA sudi bersama seketika dengan saudara baru ini walaupun sibuk dengan tugas harian. Majlis tersebut telah bersurai setelah solat zohor berkumandang menyeru umat ISLAM agar mengabdikan diri pada rabbnya dengan meninggalkan seketika urusan dunia.



Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI