Wednesday, November 4, 2009

Generasi AlQuran


29hb Oktober, 2009 ana dan beberapa JKP mewakili Pusat Khidmat DUN Gombak Setia diminta hadirkan diri dalam penyampaian Sumbangan untuk semua sekolah-sekolah, Tahfiz, Institut pengajian Agama, KAFA diperingkat Negeri Selangor. Alhamdulilah ana dan beberapa shbt yang pergi bertolak daripada 10am dan tiba dikawasan sekolah tahfiz Ummu Qura' sabak Bernam 12tghari dan dilihat begitu ramai yg telah hadir.

Selesai solat Zohor ana terserempak dgn guru-guru al-amin gombak, terutamanya Utz Shaarom dan guru-guru lain yang masih mereka mengenali ana walaupun sdh beberapa thn ana sudah tinggalkan sekolah tersebut.

3:30ptg MB Sel dan beberapa VIp sudah hadir, ana diminta mengiri mereka utk ke melihat kelas pengajian mahad tahfiz di Batu Qura', Alhamdulilah sejuk hati ana bila melihat adik2 sedang membuat hafazan. Semoga generasi Al-Quran ini tidak terlupus hingga akhir zmn. Disinilah ana berasa bangga dan terlalu bersyukur kalau dulu masa zmn pemerintahn PM Dr M dan BN yang dulu ingin menghapuskan generasi AL-Quran, tulisan jawi, Sekolah-Sekolah Agama, KAFA dll.. (Tentu semua masih ingatkan peristiwa tersebut??) ttp pihak PAS & NGO yg cintakan ISLAM mempertahankan sedaya upaya menaik tarafkan sekolah2 tersebut walaupun mengambil masa sedikit. Doa dipanjatkan moga apabila PAS memerintah 1 hari nanti (Kini telah diberi peluang) alhamdulilah maka segala amanah tersebut dilaksanakan dgn terbaik. Pada hari inilah 29/10/2009 MB Selangor dan beberapa pimpinan PAS & PKR turun padang menyerahkan sumbangan utk Fasa ke 2 pada semua sekolah2 & pengajian ISLAM utk dinaiktarafkan sekolah tersebut dgn lebih baik. Alhamdulilah sekolah kafa di Tmn Samudera, Bt Cvs Gombak juga tlh menerima RM30,000 begitulah di semua sekolah2 spt mereka minta dalam kertas kerja .Semoga sumbangan diberi pd semua sekolah2 pihak mudir akan menjalankan tgjwb dgn sebaiknya. Semoga kelengkapan diberi dapat membantu & memberi keselesaan kpd semua pelajar. Sebelum ana pergi ke bilil multimedia ana terdengar beberapa perbualan Guru-guru dengan menyatakan "Sekian lama kami menjadi guru KAFA baru kini peruntukan menaiktarfakan sekolah2 diberi dengan pemerintahan PAS & PKR.. alhamdullilah semoga pimpinan yg menerajui negara akan terus dipimpin oleh pemipin yg benar2 tulus & Ikhals dan tidak berlaku penyelewengan.." Ana tersenyum apabila mendengar perbualan guru2 tersebut.. dalam hati ana sentiasa berdoa moga pimpinan ini akan terus berkembang dan diberi kekuatan oleh ALLAH swt utk mentadbir negara walaupun sering diuji oleh mereka yg irihati dgn pentadbiran PKR.. Ingatlah kita semua sampai akhirnya kalau dulu pihak BN cuba memansuhkan sekolah2 KAFA ttp pihak PAS memperthankan sehingga kini. Dan kini pihak BN dengan muka tak malunya setelah mereka meludah kini mereka menjilat kembali dengan ingin menubuhkan sekolah2 KAFA 200 buah untuk apa?? adakah mereka hendak mengkaburkan mata rakyat. Erm.. NAJIB OH NAJIB.. permainan yg kau mainkan sgh hebat ttp ingatlah balasan ALLAH pasti akan berlaku walaupun didunia Kau pegang remote control ttp ingatlah jika ALLAH nak tunjukkan pasti akan berlaku dgn sekelip mata sahaja walapun kau punyai kuasa..ttp kuasa ALLAH itu lg lebih hebat.. Semoga dirimu dan pimpinan BN akan diberi hidayah ALLAH menjadi pemimpin yg mengamalkan ISLAM sepenuhnya bukan hanya cedok sikit-sikit sahaja..waallahhualam...

Ittaquallah...

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI