Monday, June 25, 2012

PAS Gombak Kehilangan Aktivis PAS, Azmi Ismail

Gombak : PAS Gombak kehilangan aktivis PAS, Azmi Ismail baru-baru ini akibat terlibat dalam kemalangan jalan raya. 
 
Mangsa di langgar sebuah kereta Wira di DUKE Ampang ke Kampung Pandan dalam program basikal  bersama  Ustaz Azhar Idrus anjuran PAS Kampung Pandan. 
Kejadian berlaku jam kira-kira 9 pagi melihat tragedis ngeri dimana, sebuah kereta telah menggempur kawasan program sehingga melibatkan kematian seorang peserta dan beberapa peserta mengalami kecederfaan ringan di tempat kejadian. 
Khatifah Zamani Pengerusi JKP Zon 11, saya difahamkan oleh semua peserta yang melihat kejadian itu begitu menyayat hati saya mendengarnya. 
"Kenderaan yang memacu begitu laju telah melanggar arwah Azmi sehingga  dada arwah pecah akibat tercampak tinggi. Kenderaan  terbabit yang melanggar mangsa akhirnya terpusing  dan masuk bawah kereta.
Arwah Azmi tercampak
"Terdapat beberapa peserta  mengalami cedera ringan. Dan semua mangsa telah dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Bedah siasat telah dibuat di HKL, dan doktor telah mengesahkan Arwah Azmi telah kembali kerahmatuallah 9.30 pagi. Laporan Polis juga telah dibuat oleh beberapa peserta dan saksi kejadian", katanya.

Menurut Khatifah, arwah merupakan setiausaha jawatankuasa penduduk Zon 11, Majlis Perbandaran Selayang (MPS) dan banyak menyumbangkan tenaga dalam jemaah PAS.
Tambah beliau,  tugasan terakhir yang telah diberikan amanah, kami tidak sempat siapkan pendekmorasian SPR untuk di agih-agihkan kepada kawasan di Zon ini. 
 Gerak kerja pilihanraya yang perlu diselesaikan memandang PRU13 semakin hampir.
Insya-Allah walaupun beliau telah tiada, tugasan dan tanggungajwab yang rakyat amanahkan akan kami laksanakan sebaikanya. 

Bagaimanapun, doa kami moga arwah ditempatkan dalam golongan beriman dan beramal solih. 
 
Saya juga merakamkan takziah buat ahli keluarga arwah yang merupakan aktivitis PAS Gombak, kata Khatifah merangkap Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Gombak.
Media di fahamkan,  jenazah   di solatkan di Surau Al-Ikhwan Taman Samudera, Gombak yang dihadiri kaum kerabat, sahabat seperjuangan dan saf-saf pimpinan Pakatan rakyat Gombak dan  jenazah disemadikn di Beranang.  

  Arwah meninggalkan seorang balu dan  dua anak yang masih bersekolah di Sekolah Rendah Islam Al-Amin, Gombak.


Editor : khaulah Azwar


Respond : 

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI