Saturday, January 22, 2011

Jaringan Facebook KEADILAN DUN Tmn templer di perluaskan


Selayang - Bagi menghadapi Pilihanraya Umum (PRU) ke 13, Pakatan Rakyat (PR) DUN Tmn Templer telah memulakan langkah lebih kehadapan dengan melebarkan jaringan informasi yang tepat dan tulus di laman Facebooknya.

Haji Asri Buang, Timbalan Ketua Cabang DUN Tmn Templer yang telah merasmikan laman facebook tersebut pagi semalam di Dataran MPS berkata "Bahang-bahang PRU ke 13 semakin hampir dan kita yakin dengan fenomena politik pada masa ini PRU akan berlaku pada Bulan Mei, 2011 ini. Walaupun pihak pembangkang (UMNO/BN) sering menafikan PRU 13 tidak akan berlaku pada masa terdekat ini. Ini semua retorik pembangkang (UMNO/BN) agar pihak kerajaan pemerintah (PR) leka dengan tidak membuat persediaan lebih awal lagi untuk menghadapi PRU ke 13".

Katanya "PR bukan begitu sewenang-wenangnya diperbodohkan oleh mereka kerana, PR pada masa ini dihadiri oleh orang-orang yang berkalibier dan berpengaruh. Dengan kebijaksaan, kepantasan PR terutamanya dalam gerakkerja, kita telah lama dikemaskini melalui beberapa pilihanraya-pilihanraya kecil (PRK) yang berlaku dibeberapa buah negeri di malaysia . Dengan berlakunya PRK inilah merupakan satu medan latihan pada semua petugas dan penyokong PR untuk bertempur dan berdepan dengan UMNO/BN pada PRK ke 13 nanti.


Walaupun rakyat telah dihidangkan dengan media Televesyin TV3 dan akhbar-akhbar yang bersetongkol dengan UMNO/BN untuk menyerang PR, kita tidak akan melatah kerana sudah lali dengan provokasi murahan UMNO/BN samada daripada pucuk pimpinan mereka mahupun penyokong-penyokong mereka dalam media tersebut. Insya-ALLAH pertolongan ALLAH sentiasa bersama walaupun kita diserang berbagai penjuru namun ianya satu didikan pada kita semua untuk sabar dan teruskan kerja lebih mantap lagi untuk memastikan Putrajaya akan jatuh ke tangan PR pada PRU ke 13 insya-allah ujarnya dengan penuh semangat.

Asri berkata dalam sidang media, hanya melalui media seperti facebook, blog yang mampu menyebarkan maklumat yang tepat kepada rakyat memandangkan media kita terlalu terhad.

Selalunya Laman-laman web rasmi ini bukan hanya sekadar diisi dengan penerangan-penerangan Pentadbiran Kerajaan PR Negeri Selangor sahaja tetapi disinilah kita memperluaskan berbagai informasi-informasi terkini dan aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan diperingkat Kawasan, DUN dan Negeri dibawah PR. Disamping itu juga, kita akan menjawab semua isu yang dimainkan UMNO/BN dalam media kita agar rakyat tidak keliru dengan maklumat yang diberikan oleh Pembangkang (UMNO/BN) di media mereka.

Beliau meletakkan harapan agar semua ahli-ahli dan penyolong PR harus mulakan jaringan mereka untuk membantu menyebarkan informasi yang tepat dan tulus setiap kejadian-kejadian yang berlaku kepada rakyat pada masa ini yang telah didalangi oleh UMNO/BN.

Ladskaping politik pada masa ini membuat generasi muda tidak berapa suka membelek akhbar kerana berita-berita yang tidak tepat. Jesturu itu, generasi muda ini lebih aktifkan diri mereka dengan meletakkan tangan di penjuru laptop dan komputer untuk dapatkan maklumat yang sahih sebagai media alternatif yang boleh dilayari pada bila-bila masa sahaja. Rakyat juga boleh melayari facebook PKR DUN Tmn Templer di alamat seperti berikut keadilan dun templer, katanya ketika ditemui di senam aerobik Pakatan Rakyat (PR) DUN Tmn Templer, Selayang. Turut hadir Ahli Majlis Perbandaran Selayang, MPS Zon 1, Tn Husnal Azhari Sanusi, Tn Murugesu, Ahli Majlis MPS Zon 4, Kakitangan Majlis Perbandaran Selayang (MPS) dan Kakitangan PKM DUN Tmn Templer.


Editor :khaulah azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI