Wednesday, September 8, 2010

Kerajaan Negeri Selangor Melancarkan Kempen Kesalamatan Jalan Raya Sempena Hari Raya Aidilfitri

Gombak - Kes kemalangan raya kerap berlaku tidak kira masa dan tempat dan sukar untuk dibendungkan lagi walaupun berbagai pihak telah mengambil inasatif untuk mengatasi masaalah tersebut .
Oleh itu, Kerajaan Negeri Selangor telah mengambil inasatif untuk menangani berlakunya kemalangan yang semakin meningkat terutamanya apabila ketibaan Hari Perayaan.
Kempen Kesamatan Jalan Raya telah diadakan di Plaza Tol MTD Gombak baru-baru ini sempena ketibaan Aidilfitri. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh Y.A.B Tan Sri Dato' Abdul Khalid Ibrahim, Dato' Menteri Besar Selangor.

Berkata Tan Sri Dato' Khalid, rakyat perlu sedar jika kemalangan berlaku bukan sahaja akan memberi kesan yang teruk kepada individu itu sendiri tetapi akan memberi kesan kepada orang lain diatas kelalain kita dalam memandu.

Rakyat perlu memberi kerjasama dengan semua pihak, bertolak ansur dan bertanggungjawab harus ada dalam setiap individu untuk mengelak berlakunya kemalangan yang amat membimbangkan semua pihak.
Oleh itu, bagi memastikan agar kemalangan jalan raya tidak banyak berlaku, saya ingin mencadangkan agar pemandu tersebut haruslah mendapat rehat yang cukup, memakai tali pinggang keselamatan, kenderaan yang baik, mengikuti arahan papan kelajuan, menggunakan kenderaan awam dan sebagainya.

Saya yakin dan percaya jika mereka mengikuti arahan tersebut insya-ALLAH kemalangan akan berkurangan, katanya.
Kempen tersebut juga telah diberikan hamper perayaan, risalah pentadbiran selangor kepada rakyat oleh Tan Sri Khalid Ibrahim dan semua saf pimpinan Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Turut memberi kerjasama dalam menjayakan program kempen tersebut, MTD Tol Plaza Gombak, Majlis Perbandaran Selayang (MPS), Ahli Majlis, MPS JKR, Polis, RELA dan semua agensi yang terbabit dalam kesalamatan Jalan Raya.




No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI