Wednesday, May 5, 2010

Sistem Pembayaran Bil TNB, Pengguna Selangor Turut Merungut

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim meminta Tenaga Nasional Berhad (TNB) supaya lebih sensitif dengan kebajikan rakyat dengan tidak mengamal sistem bayaran bil penggunaan elektrik dua bulan sekali.

Merujuk masalah di Perak yang kian menular di Selangor, beliau berkata TNB tidak wajar menghantar bil tertunggak bulan pertama yang ditunda ke bulan kedua hingga membebankan pengguna.

Penggunaan sistem bacaan penggunaan elektrik dua bulan sekali mengundang rasa kurang senang di kalangan penduduk di Ipoh, Perak yang mendesak TNB menukar cara lama dengan menghantar bil setiap bulan.

Pengguna di Selangor juga semakin tertekan dengan pelaksanaan TNB ini dan rungutan mereka berhubung bil elektrik semakin bercambah.

“TNB tidak perlu menghantarkan bil dua bulan sekali, TNB ialah sebuah syarikat swasta di mana sahamnya diurusniagakan di pasaran saham Kuala Lumpur.

“Saya ingat salah satu bukan baik untuk mereka dengan lebih peka kepada pengguna dan dengan harga kesempurnaan terutamanya dengan harga monopoli," katanya.

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI