Wednesday, March 17, 2010

NS taja RM120,000 Utusan Melayu Mingguan

Khaulah Said : Erm.. ana bersimpati atas apa yg berlaku keatas rakyat sekarang, apabila sentiasa mengikuti perkembangan N.Sembilan since kemenangan BN yang bermain politik kotor dalam PR kecil yg lalu, membuat hati ana sering tertanya2.. sekarang rakyat di Negeri sembilan tak perlu mengeluh panjang menyesal dan sebaginya kerana ini pilihan mereka semasa PR kecil yang lalu..

Kalau mereka bagi kerjasama sudah faham tipu daya UMNO sudah pasti masalah ini dapat diatasi.. semoga kita semua ambil iktibar.. jgn mudah terpedaya janji kosong UMNO yang manis mcm gula tapi akhirnya menjadi pahit kopi dan sgt kelat..tajaan yg mereka perolehi utk diedarkan akhbar Utusan sudah pasti dengan berita UMNO Haprak yang banyak menipu tiada kebenarannya.. so lagi le org2 N. Sembilan terpedaya dgn berita utusan lebih2 lagi org2 tua di kg yg tidak berapa peka dgn berita politik.. so ana hrp semua jentera PAS bekerja kuat tidak kira di mana negeri sekalipun harus main peranan utk mengedar risalah memberi keterangan kepada semua rakyat kalau tidak pasti mereka akan terus menerus menjadi hamba tipu daya UMNO....teruskan perjuangan sebarkan dakwah utk membuka pintu hati2 rakyat agar tolak pimpinan UMNO yang kini semakin rapuh..


MOHAMAD Hasan menyampaikan replika cek RM120,000 tajaan Utusan Melayu Mingguan kepada Othman Mohamad (kanan) di Sekolah Menengah Rendah Agama Rantau, semalam.


SEREMBAN 13 Mac - Kerajaan Negeri Sembilan hari ini menaja akhbar Utusan Melayu Mingguan untuk diedarkan ke 152 sekolah di seluruh negeri ini bermula 22 Mac ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, tajaan bernilai RM120,000 itu bagi membolehkan pelajar memahami tulisan jawi, selain mengembangkan minda mereka terhadap berita dan isu semasa.

Katanya, adalah diharap sekolah yang menerima akhbar Utusan Melayu Mingguan itu dapat menggunakan naskah tersebut sebagai satu lagi bahan pengajaran khususnya tulisan jawi agar ia kembali diperkasakan.

"Gunakanlah sebaik mungkin akhbar Utusan Melayu Mingguan yang disumbangkan ini dan jadikanlah ia sebagai alat pembelajaran yang berkesan," katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Mesyuarat Agung PIBG Serentak Sekolah Menengah dan Rendah Dewan Undangan Negeri Rantau di Sekolah Menengah Rendah Agama Rantau dekat sini.

Tajaan tersebut disampaikan oleh Mohamad kepada Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Othman Mohamad.

Melalui sumbangan tersebut, setiap sekolah yang tersenarai ini akan menerima 20 naskah akhbar Utusan Melayu Mingguan yang menjadi sisipan akhbar Utusan Malaysia pada setiap Isnin.

Tempoh tajaan berkenaan selama setahun dan ia akan mula diedarkan sebaik cuti persekolahan ini berakhir pada 22 Mac depan.

Akhbar Utusan Melayu Mingguan kini telah melalui proses pembaharuan bermula dari muka hadapannya termasuk corak dan pengisian yang dipaparkan kepada pembaca.

Ia lebih bercorak interaktif dan mempunyai pelbagai ruang baru, di mana menjurus kepada keperluan pembaca dan kehendak rakyat.

Dengan perubahan ini, Utusan Melayu Mingguan kini lebih 'remaja' dan memberi banyak input kepada pelbagai lapisan usia sejajar dengan hasratnya untuk mengembalikan minat kepada tulisan dan pemahaman jawi kepada generasi muda.

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI