Monday, February 1, 2010

Adun G.S – Mohon Penjelasan MPS Dengan Tuntutan Penduduk & PIBG Sekolah 2008


Gombak – Tahun berganti tahun namun janji MPS kepada Penduduk & pihak PIBG Sekolah tidak tertunai sehingga kini. Janji manis yang diberikan oleh MPS hanya untuk menyedapkan hati penduduk sekitar dan Sekolah berkenaan melalui kertas sahaja tetapi tiada sebarang tindakan dibuat.

Atas aduan yang diberikan, YB Dato’ telah membuat lawatan ke persekitaran Sekolah Hilcrest bagi mencari jawapan daripada pihak MPS berkenaan membina laluan jalan kaki bagi para pelajar.

YB Dato’ telah dimaklumkan oleh Penduduk & Pihak PIBG Sekolah bahawa pihak MPS telah berjanji melalui surat yang telah dikeluarkan (Ruj :bil 10 dlm MPS . 3/3-117/308 jilid 11 ) tahun 2008 untuk membina laluan jalan kaki bagi kemudahan para pelajar ke sekolah. Tetapi sehingga kini projek pembinaan tersebut tidak dibina lagi.

Lantaran itu setelah meneliti surat dan mendengar pemasalahan tersebut, YB Dato’ telah mengambil tindakan dengan meminta kerjasama pihak MPS untuk memberi penjelasan terperinci mengapa projek tersebut tidak dilaksanakan sehingga kini????? Yb Dato’ meminta agar tuntutan tersebut dapat dijawab secepat mungkin.

Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI