Monday, January 17, 2011

Kenyataan Media: KSSB Tidak Terlibat Dalam Pengeluaran Pasir Di Sungai Damansara

Kenyataan Media
17 Januari 2011


KSSB Tidak Terlibat Dalam Pengeluaran Pasir Di Sungai Damansara


Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) merujuk kepada beberapa laporan akhbar dan TV akhir-akhir ini berkaitan operasi mengorek pasir sungai di susur keluar Batu Tiga Lebuh Raya Baru Lembah Klang (NKVE).

KSSB tidak terlibat langsung dalam kerja pengeluaran pasir di kawasan tersebut. Tinjauan KSSB menunjukkan bahawa kerja pengeluaran pasir sebenarnya melibatkan kerja pembaikan Sungai Damansara yang juga sebahagian dari Projek Rancangan Tebatan Banjir Koridor Raya Multimedia (MSC) di bawah seliaan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) Malaysia.

Oleh itu, kontraktor yang menjalankan kerja pembaikan telah dilantik oleh JPS Malaysia dan bukan KSSB seperti yang didakwa dalam laporan akhbar dan TV.

KSSB hanya akan terlibat jika dipanggil untuk memindahkan longgokan pasir yang dikeluarkan oleh kontraktor yang menjalankan projek pembaikan tersebut.

Sementara itu, KSSB masih dalam proses mendapatkan nasihat dari peguam tentang kemungkinan pengambilan tindakan undang-undang terhadap pihak-pihak yang telah membuat tuduhan palsu terhadap syarikat kami berkaitan isu ini.



Dikeluarkan oleh :

Pejabat Ketua Pegawai Eksekutif
KUMPULAN SEMESTA SDN BHD



Sekretariat Akhbar Kerajaan Negeri Selangor
Tingkat 4, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, 40000 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.
Laman web: www.selangorkini.com.my, www.selangor.gov.my, www.tvselangor.com

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI