Saturday, May 2, 2009

MUTIARA PERJUANGAN BUATmu ANSARUALLAH


Salam,

Demi Allah Yang Maha Esa,
Sesungguhnya tidak disediakan jalan yang mudah,
Untuk menuju cintaMu,
Menitis airmata tatkala merindu,
Menitis airmata tatkala merasa semakin jauh,
Tetapi janji Allah tetap segar dan mekar,
Tanpa pengkhianatan,
Kerana ku tetap yakini,

Allah menyatakan....Wajiblah cintaku kepada orang orang yang berkasih sayang kepadaku?
Wahai kaum muslimin dan muslimat yang berjiwa besar,penuhilah dunia ini dengan limpahan kasih sayangmu,khusukanlah buat saudara2mu itu,dengan kepanasan citamu yang Maha tinggi..dan biarkan mereka tahu bahawa anda mencintai mereka,yang demikian itulah al-kasar (batu geliga)untuk mengubati seribu satu kesulitan dan kesusahan..

Sesungguhnya banyak kesulitan dalam dunia ini timbul dari perasaan yang telah padam dan berlakulah penyelewengan perasaan itu.~As-Syahid Imam Hassan al-Banna~

UKHWWAH ITU INDAH BILA BERTEMU & BERPISAH KERANA ALLAH. BERTEMU TIDAK JEMU BERPISAH TIDAK GELISAH.. DGN RABITAH HATI MOGA DGN TIUPAN ROH MOGA disatukan hati2 ini untuk meneruskan sisa2 perjuangan sehingga akhir hayatku demi melihat ISLAM TERUS CERMELANG dgn TERTEGAKNNYA KALIMAH ALLAH Di MUKA BUMI WALAUPUN DIUJI Dgn BErBAGAI MEHnAHNYA.. Insya-ALLAH..Moga ALLAH kirimkan diri kita shbt2 yg sentiasa mengingati diri yg sering terlupa dan mudah terleka dgn arus kehidupan dunia..

"DEMI MASA sesungguhnya manusia didalam KERUGIAN, kecuali org2 yg beriman dan beramal solleh yg sentiasa berpesan2 kerah kebaikan, {al_asry}.,.waallahhualam.

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI