Monday, June 17, 2013

Nurul Izzah Bidas Kenyataan PM Najib "Ada Orang Peguam Tidak Boleh Berfikir"

PETALING JAYA, 18 JUN: Kenyataan Perdana Menteri yang mendakwa orang yang percaya terdapat gerakan sulit membawa masuk warga asing untuk mengundi di dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 merupakan orang “yang tidak boleh berfikir” di bidas habis-habisan oleh MP Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar.
Beliau berucap “saya harap rakyat Malaysia dapat menilai inilah cara pemimpin bercakap (kerana) penghinaan itu bukan kepada peguam saja, semua.
“Jangan kita lupa, Malaysia bukan sebuah negara diktator tetapi negara demokrasi, kalaupun rakyat mengundi Pakatan Rakyat, adakah itu bermaksud mereka tidak siuman?.” Kata Nurul Izzah yang ditemui hari ini.
Baru-baru ini Datuk Seri Najib Razak berkata orang ramai dan peguam yang mengesyaki ada gerakan membawa masuk warga Bagladesh untuk mengundi di dalam PRU adalah golongan yang tidak boleh berfikir.
Najib dilaporkan berkata demikian di majlis jamuan tengahari bersama pelajar Malaysia di Indonesia semasa lawatannya ke negara tersebut semalam.
Pakatan Rakyat dan beberapa NGO mendakwa terdapat bukti warga asing diberikan kad pengenalan untuk mengundi PRU 13 bulan lalu.
Nurul Izzah  merangkap Naib Presiden keadilan  menambah lagi, Najib sebagai seorang pemimpin tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang dangkal dan angkuh, tetapi sebaliknya menyiasat dakwaan penipuan yang dibawa NGO dan Pakatan Rakyat (PRR).


Editor : Khaulabh Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI