Wednesday, January 25, 2012

Bapa Pelajar terharu terima bantuan pendidikan


Gombak : Bapa kepada seorang pelajar yang bakal melanjutkan pelajar dalam bidang Multimedia di Kolej Poly Tech mara, Ipoh Perak terharu apabila permohonan bantuan pendidikan untuk anaknya Muhammad Firdaus Mohd Bokhari di luluskan.

Mohd bokhari, 55 berkata, saya terlalu bersyukur kepada Allah SWT atas bantuan yang diberikan oleh Azmin Ali, Ahli Parlimen Gombak.

Sebelum ini puas sudah saya buat permohonan di Peajabat MARA dan Jabatan Agama Islam Wilayah (JAWI) tetapi menjadi kehampaan apabila permohonan tidak di luluskan oleh pihak berwajib, katanya.

Ujarnya lagi, setelah tiga bulan saya mengetahui keputusan permohonan bantuan pendidikan tidak berjaya saya cuba pula mohon di Pejabat Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Parlimen Gombak.

Alhamdulilah usaha saya tidak sia-sia apabila permohonan diterima oleh wakil rakyat disitu.

Menurutnya, anaknya akan menyambungkan pengajian ke peringkat Degree bulan Februari, 2012 di Kolej yang sama.

Dalam keadaan ekonomi yang tidak mengizinkan dan usia yang semakin lanjut beliau tidak mampu untuk bekerja keras memandangkan kesihatan juga kurang mengizinkan.

Katanya, namun sebagai seorang ayah, saya inginkan terbaik untuk anak-anak. Insya-Allah saya akan usaha untuk mencari dana bagi memastikan anak saya Firdaus dapat pendidikan yang sempurna.

Sehubungan dengan itu, saya juga mengucapkan terima kasih kepada Azmin Ali yang prihatin dengan masalah rakyat.

Doa saya semoga beliau mendapat kebaikan dunia akhirat dan berjaya dalam kariernya sebagai wakil rakyat disini, katannya.

Azmin Ali, Ahli Parlimen Gombak yang menyampaikan bantuan sebanyak RM2500 kepada Bokhari mengharapkan bantuan yang diberikan di manfaatkan sebaiknya.

Katanya, saya harap bantuan yang diberikan di manfaatkan sebaiknya. Semoga Muhammad Firdaus berjaya dalam pelajaran dengan cemerlang dan memberi kejayaan kepada ibubapa nya .


Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI