Wednesday, July 6, 2011

“Walaupun disekat Taklimat dalaman tetap diadakan”


Rawang – Pihak penganjur dan penyokong Himpunan Bersih 2.0 akan meneruskan nekadnya untuk adakan Himpunan bersih meskipun pihak kerajaan telah memberi amaran keras.

Taklimat berkaitan Himpunan ini tetap akan diberikan dari semasa ke semasa di satu lokasi sekitar Rawang, kata Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Selayang, Rahimi Ibrahim, petang tadi.

Menurutnya “Antara mereka terlibat perjumpaan ini adalah terdiri daripada ketegori A yang juga penyokong hard core usaha kami ini. Insya-allah beberapa lagi program yang sama akan diadakan selepas ini”.

“Biarpun pihak tertentu menghalang usaha kami ini, tetapi kita percaya ia tetap akan diteruskan oleh rakyat lebih-lebih lagi kalangan anak muda. Himpunan ini akan dijalankan secara bertata tertib sekiranya tiada halangan provokasi pihak tertentu,” katanya. Rahimi berkata demikian selepas taklimat berkenaan yang telah dihadiri sama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rawang, Gan Pei Nei dan wakil AMK Selangor".

Ujarnya lagi, masih banyak cara bagi menyampaikan maklumat berkaitan kepada penyokong Bersih 2.0 seperti melalui sistem pesanan ringkas, talian telefon atau laman sosial, biarpun usaha mengadakannya dihalang oleh pihak berwajib. Taklimat Himpunan Bersih dihadiri hampir 100 orang dengan pakaian T shirt kuning dengan logo Bersih 2.0,


katanya Editor : khaulah azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI