Friday, February 5, 2010

Bimbang Jika projek perumahan dibina di Kaw. Public Area

Gombak – Bertindak sebelum terlambat dan bagi mengelak terjadinya sesuatu perkara yang tidak diingini. Rasa tidak kepuasan hati dan kebimbangan telah menyelubungi Penduduk Tmn Selasih 1 apabila dimaklumkan bahawa kawasan “Public area” akan dijadikan perancangan membina 7 unit buah rumah teres berhampiran Surau Al-Husna dibawah Syarikat Pemaju Tajaria.

Bantahan tersebut telah disuarakan kepada pihak MPS baru-baru ini oleh penduduk sekitarnya dan di serahkan kepada pihak MPS oleh Pn. Maznah (Ahli Majlis, MPS Zon 7, En. Kamal B. Hj Mohamad Pengerusi Surau Al-Husna, Dr Yusof Mohamad & Hj. Mustapha. Salinan surat berkenaan telah diberi kepada pihak YB Dato’ Hasan / Adun Gombak Setia baru-baru ini sebagai makluman dan untuk diambil tindakan susulan bersama pihak MPS.

En. Kamal Ahli Jawatankuasa surau, telah memaklumkan bahawa tindakan tersebut dibuat atas ingin menjaga keselamatan penduduk kerana kawasan tersebut tidak sesuai dijadikan kawasan perumahan ” Public Area”.

Beliau berkata, sekiranya pihak pemaju meneruskan hasrat tersebut dibimbangi nyawa penduduk akan terancam lebih-lebih lagi kawasan berkenaan yang merupakan kawasan lalu lintas kenderaan awam. Selain daripada itu pihak surau juga sukar untuk membuat program jemaah untuk masyarakat setempat.

Beliau berkata lagi, terdapat berbagai aspek yang akan berlaku juga sekiranya pihak pemaju tidak meneliti secara terperinci dan memikirkan kesan baik dan buruknya sebelum membuat projek perumahan.

Oleh itu beliau dan beberapa orang penduduk yang telah menandatangani surat bantahan tersebut amat berharap pihak YB Dato’ dan pihak MPS dapat mengambil tindakan segera sebelum terlambat.

YB Dato’ Hasan telah menerima aduan tersebut dan beliau akan turun padang bersama MPS, JKR, JPS, Ahli Majlis bagi melihat kawasan berkenaan sebelum membuat sebarang tindakan untuk kebaikan semua pihak.

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI