Friday, February 5, 2010

Adun Melawat Tapak Futsal Kg. Changkat

Gombak – Permainan Futsal merupakan permainan yang top-10 pada masa kini kerana ia terbuka kepada semua golongan tidak kira tua dan muda, lelaki /perempuan.

Tetapi kadangkala membuat masyarakat merasa kesal sekiranya tempat rekrasi untuk riadah tiada disediakan. Ini yang menyebabkan berbagai gejala sosial wujud kerana aktiviti yang berfaedah tidak diadakan.

Oleh yang demikian, atas kesedaran itu pihak YB Dato’ sentiasa memikirkan dan mencari tapak yang bersesuaian untuk kebaikan masyarakat setempat setiap kali, beliau menghadirkan diri di Kawasan Gombak.

Terdapat beberapa kawsasan yang telah menjadi perhatian beliau dan beberapa orang penduduk kg. YB Dato’ telah membuat Lawatan ke tapak futsal yang telah dibuat baru-baru ini. Beliau telah diiringi oleh Ketua Kg Changkat (En Zainal Abidin), MPS, JKR, JPS,Pej Tanah, Ahli Majlis, MPS Zon Gombak, Nazir Masjid dan Kakitangan PKM Dun Gombak Setia.

YB Dato’ telah difahamkan oleh Ketua Kg. En Zainal bahawa kawasan tersebut telah dimohon oleh penduduk kepada JPS Kaw. Wilayah tetapi penduduk merasa kecewa permohonan tersebut tidak diluluskan atas alasan kawasan tersebut tidak sesuai. Dengan faktor yang diberikan tidak bersesuaian, penduduk tidak menghiraukan perkara tersebut dan telah menggunakan kawasan berkenaan walaupun terdapat kekurangan di tapak tersebut kerana tidak dinaiktaraf.

Apabila YB Dato’ bersama semua pengiring beliau melihat kawasan berkenaan ternyata tidak benar kenyataan yang diberikan oleh pihak JPS Wilayah kerana jelas kelihatan kawasan berkenaan adalah terlalu luas, sesuai digunakan oleh masyarakat. Selain daripada itu YB Dato’ menyatakan kawasan berkenaan tidak menghalang lalu lintas dan keselamatan pengguna juga terjamin.

YB Dato’ memberi cadangan meminta En Hirman daripada JPS Gombak, JKR, MPS, Ketua Kg agar mengadakan mesyuarat bersama JPS Wilayah untuk membincangkan tapak futsal tersebut. Mesyuarat tersebut akan dipengerusikan oleh YB Dato’.

Beliau bersama semua yang melawat kawasan berkenaan merasakan ini adalah tempat yang paling sesuai dan amat berharap agar tidak menjadi halangan kepada beliau bersama penduduk untuk menubuhkan tapak futsal untuk kebaikan semua pihak dan mengelak berlakunya gejala sosial terutamanya anak-anak muda zaman ini, katanya.




Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI