Tuesday, March 5, 2013

Pimpinan Pembangkang Bukanlah Khawariji


Parti-parti pembangkang sama ada di Kelantan, Selangor, Johor, NS, Penang, Pahang, Perak, Kedah, Terengganu khususnya dan Malaysia amnya, BUKANLAH Khawarij. Ini kerana mereka tidak keluar dari ketaatan kepada pemerintah, sebab itu mereka redha menjadi ketua pembangkang di negeri masing-masing dan persekutuan, malah ada yang tidak mengambil elaun ketua pembangkang. 

Mereka juga redha dan patuh berperanan sebagai ahli parlimen dan duduk patuh kepada peraturan parlimen & luar parlimen yang diputuskan oleh pemerintah. Lebih besar dari itu, pembangkang ini TIDAK mengangkat SENJATA serta melakukan pemberontakan bersenjata yang merupakan ciri utama Khawarij yang keluar dari ketaatan pemerintah yang dianggap zalim. 

Pembangkang ini juga sama sekali tidak punyai ciri-ciri lengkap Khawarij seperti mengangkat kafir pelaku terhadap dosa besar khususnya di kalangan pemerintah sehingga wajib dijatuhkan. Sekadar piket, demonstrasi aman yang dibenarkan undang-undang negara dengan kayu sepanduk dan banner sekali sekala dalam setahun, menyebabkan traffic jammed sekali sekala, kedai ditutup sehari atau sepetang dalam 365 hari TIDAKLAH cukup dianggap bersenjata pada hukum ghalib 

Ucapan Dr. Zaharuddin Abd Rahman dalam konvensyen Fiqh Politik Islam semasa

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI