Monday, March 26, 2012

Wanita Perlu Buat Perubahan-Dr Halimah Ali



Ribuan wanita berarak membawa bunga, sepanduk, banner “Wanita Suara Perunahan” mendokong misi yang satu; iaitu suara wanita suara yang penting sempena Hari Wanita Sedunia yang diadakan di Petaling Jaya.

Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali turut hadir dalam himpunan itu berkata, “ Himpunan hari ini menunjukan wanita hari ini mampu membawa perubahan kepada manusia ke arah kualiti hidup yang lebih baik”.

“Fenomena hari ini, ramai wanita menjadi mangsa keadaan kerana pimpinan negara mereka tidak memberi perhatian kepada nasib bangsa”.

“Pemerintah yang sepatutnya menjaga kebajikan rakyat tersangkut dengan skandal pelbagai aneka. Wang rakyat digunakan sewenang-wenangnya untuk diri dan keluarga. Akhirnya nasib rakyat tidak berubah walaupun sudah lebih separuh abad merdeka”.

Justeru, wanita perlu bangkit menuntut kerajaan yang bersih, kerajaan yang mahu dan mampu menjaga kebajikan mereka dan keluarga mereka”.

“Kerajaan yang futuristik dan tidak boros menghabiskan wang rakyat tanpa memikirkan masa depan mereka”, kata Dr Halimah berarak bersama semua wanita yang hadir .

Beliau merupakan ADUN Selat Klang menambah lagi, “hak dan isu wanita perlu diangkat dan diketengahkan. Kerajaan yang memberi perhatian kepada pembangunan wanita dan keluarga sesungguhnya akan menuai hasilnya masa depan yang lumayan”.

“Bagi saya, kualiti keinsanan wanita menentukan kualiti generasi akan datang”, ujarnya.

Hadir sama seluruh pimpinan Pakatan Rakyat Selangor meraikan himpunan ini.


Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI