Sunday, November 21, 2010

PRU 13 April tahun depan? Bersiap sedialah wahai ansaruallah

RAWANG, 22 Nov: Pilihan raya umum ke 13 (PRU 13) dijangka akan diadakan pada April 2011 serentak dengan pilihan raya negeri Sarawak.

Inilah ramalan paling hangat yang dibuat sekarang ekoran keaktifan politik dan rasa keyakinan BN ekoran kemenangan berganda mereka di Parlimen Batu Sapi, Sabah dan Dun Galas, Kelantan baru-baru ini.

Semalam, Bendahari PKR, William Leong ketika berucap dalam satu majlis dekat sini juga turut meramalkan pilihan raya umum ke 13 akan diadakan April tahun depan.

"Pilihan raya umum ke-13 dijangka April tahun depan. BN nampaknya bersedia ke arah itu," katanya yang juga anggota Parlimen Selayang.

Beliau berkata demikian ketika berucap di majlis jamuan rakyat anjuran PAS Cawangan Bandar Tasik Puteri di Puteri Central Park tengahari semalam.

Jamuan makan disedia dari lima ekor kambing yang disumbangkan oleh William sempena Aidil Adha. Kira-kira 200 penduduk Tasik Puteri menyertai jamuan itu.

Baginya, Pakatan Rakyat perlu bersedia setiap hari untuk menghadapi pilihan raya umum mulai sekarang.

"Tiap hari memang kita sedia dan bekerja untuk menghadapi pilihan raya itu," katanya.

Dalam pada itu, beliau yang baru terpilih sebagai ketua cabang PKR Selayang dalam pemilihan kali ini tetap yakin dengan sistem pemilihan dalam parti itu.

"Kita tetap yakin dengan sistem pemilihan dalam PKR. Kalau kita nakkan demokrasi, kita perjuang demokrasi dalam parti dahulu.

"Satu ahli satu undi, demokrasi memberikan hak kepada semua ahli memilih sendiri pemimpinnya," katanya.

Oleh kerana ia berlaku pertama kali dan ada lebih 9900 pemimpin yang perlu dipilih, sudah tentu ada masalah pelaksanaannnya, kata beliau.

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI