Tuesday, April 13, 2010

Rakyat Terengganu Teruja dengan Pentadbiran Kerajaan PR Negeri Selangor dan Pentadbiran PKM Dun Gombak Setia


Gombak – Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) yang disediakan untuk memberi khidmat pada masyarakat gombak tidak mengira bangsa dan agama bukan sahaja mendapat tumpuan penduduk gombak malahan telah menjadi tumpuan masyarakat luar untuk mengunjungi PKM tersebut.

Kunjungan DMP Negeri Teregganu seramai 70 orang telah membuat lawatan PKM Dun Gombak Setia baru-baru ini bagi melawat Pentadbiran PKM Dun Gombak Setia dan Kerajaan Negeri Selangor.

Menurut Pn. Shafinaz ketua Muslimah Negeri Terengganu, berliau begitu teruja dengan kejayaan dan kekayaan yang dibawa oleh Kerajaan Negeri yang dibawah pimpinan PR.

Katanya, walaupun usia pentadbiran PR baru 2thn lebih tetapi kecekapan dalam mentadbir negeri dalam menangani berbagai isu dengan baik membuat rakyat terengganu begitu kagum dan cuba untuk mempelajari strategi mentadbir negeri dengan baik lebih-lebih lagi ketika berhadapan dengan berbagai masyarakat yang berbilang bangsa, agama dan pemahan politik yang berbeza.

Selain melawat kerajaan Negeri Selangor, rombongan tersebut telah menziarahi PKM Dun Gombak Setia dengan tujuan untuk mendapat serba sedikit ilmu strategi pentadbiran, agar boleh diserapkan kepada kerajaan Negeri terengganu.


Kedatangan mereka telah disambut baik oleh Ahli Majlis MPS Zon 11, Ustazah Khatifah Zamani bersama DMPG, Dr Uzaimah Ibrahim seta Pn. Nor ain daripada DMPNS.

Kunjungan mereka bukan sahaja dengan hanya makan angin malahan mereka telah dihidangi dengan berbagai slot pentadbiran Ahli Majlis MPS selama 2 penggal dan perkembangan politik di Gombak.

Sementara itu En. Radhi Yusoff selaku Pengarah PKM Dun Gombak Setia telah memberi penerangan serba sedikit tentang pengurusan PKM Dun Gombak Setia dan serba sedikit perkembangan Negeri Selangor untuk diserap kepada pengunjung yang hadir.

Editor :Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI