Sunday, January 31, 2010

Adun – Membantu Penduduk MendapatkanTuntutan Sempadan Tanah


Gombak -Tanah merupakan aset penting bagi setiap orang untuk meneruskan kehidupan. Dengan adanya aset tersebut sekurang-kurangnya akan memberi kemaafatan dan kebaikan kepada ahli keluarga. Tetapi akan menjadi masalah besar jika aset tersebut telah dirampas oleh pihak-pihak tertentu dan tidak mendapat status sebenar daripada Pej. Tanah.

Oleh yang demikian, atas pemasalahan yang berlaku keatas keluarga Pn Khadijah mengenai tuntutan sempadan tanah masih tidak terjawab oleh Pej Tanah sehingga kini, maka beliau telah mencari jalan untuk meminta YB Dato’ Hasan agar dapat membantu beliau menyelesaikan masalah yang dihadapi selama ini.

Setelah mendengar masalah tersebut YB Dato’ telah membuat lawatan ke rumah Pn Khadijah bagi menyelesaikan masalah beliau iaitu tuntutan sempadan tanah yang masih belum dapat kelulusan daripada Pej. Tanah.

Kunjungan YB Dato’ mendapat sambutan yang baik daripada keluarga beliau. Setelah meneliliti semua dokument Pn Khadijah, YB Dato’ berkata beliau akan berusaha membantu dengan mengeluarkan surat kepada pej tanah untuk mendapatkan penjelasan yang lebih jelas dan meminta pihak berkenaan agar dapat mengambil tindakan sewajarnya.

Beliau berkata “Persoalan itu harus dijawab oleh pihak berkenaan agar tidak membuat pihak keluarga berkenaan merasa kecewa dan diibarat menanti bulan jatuh keriba..”.

Semoga segala masalah yang dihadapi oleh penduduk sekitar gombak yang telah diatasi oleh YB Dato’ secara profesional dan dengan kerjasama yang diberikan oleh semua pihak MPS, Ahli Majlis, JKR, JPS, Ketua-Ketua Kg. dan Nazir-Nazir Masjid akan memberi keselesaan dan kegembiraan kepada penduduk dalam menangani masalah yang dihadapi.

Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI