Monday, October 19, 2009

LABAIKALLAH, YA-ALLAH AKU DTG PDMU AKU RINDU RMHMU, PILIHLAH HAMBAMU MNJD TETAMUMU 1 HARI NANTI, MSJD AR-RAHIMAH


PA150715

15hb Oktober, 2009 masjid Ar-Rahimah, Greenwood telah mengadakan program 3 in 1 iaitu bagi meraikan Jemaah bakal Haji, perlantikan AJK Masjid sesi 2009-2012 dan peyampaian watikah kepada AJK Masjid yang lama diatas perkhidmatan mereka didalam Masjid.

Jesteru itu YB Dato’ Hasan yang merupakan Exco Kerajaan Negeri Selangor merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu , Insfrastruktur & Kemudahan Awam dan Adun Gombak Setia beliau merasakan adalah satu tanggungjawab yang berat dan besar bagi beliau untuk memastikan segala Hal Ehwal Agama di Masjid/surau program berjalan dengan baik.


Didalam majlis ini Beliau diminta merasmikan Majlis tersebut dan memberi sedikit suntikan semangat kepada Bakal Haji dan bagi AJK-AJK Masjid baru yang dilantik untuk menjalankan tanggungjawab diamanah diberikan oleh Penduduk.

YB Dato’ Hasan Bin Mohamed Ali rasa amat bersyukur kerana sepanjang beliau memangku jawatan dalam Exco Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu dan Adun kini pihak-pihak JAIZ, MAIZ dan semua pihak Masjid dan surau telah banyak memberi kerjasama dan memainkan peranan yang baik dimana apabila dilihat dalam bulan Ramadhan tahun ini rumah-rumah ALLAH telah diimarahkan dengan majlis ilmu sehingga akhirnya bulan Ramadhan. Besar harapan semoga ibadat tersebut akan berkekalan tidak hanya bulan Ramdhan sahaja. Semoga dengan perlantikan AJK baru ini pihak Nazir dan AJK masjid dapat menghidupkan masjid dengan berbagai program dan insya-ALLAH pihak Pusat Khidmat Masyarkat Dun Gomak Setia akan memberi kerjasama untuk meraikan program – program yang telah disusun dengan baik.

PA150733

Sehubungan itu YB Dato’ Hasan serta semua sahabat-sahabat seperjuangan di Pusat Khidmat Masyarakat DUN Gombak Setia juga telah menyusun program anak-anak sempena cuti sekolah akan datang dengan mengadakan Program Daurah dimana program tersebut banyak mendekatkan anak-anak mencintai masjid, mengenali ALLAH, tasmik bacaaan Al-Quran, Talaqi, akidah dan lain-lain. Insya-ALLAH semoga apa yang dirancangkan akan dimudahkan oleh ALLAH swt hendaknya dengan kerjasama semua pihak samada Ibubapa/Guru-guru, semua AJK Masjid dan surau di seluruh Negeri Selangor.

Alhamdulilah Masjid Ar-Rahimah telah mengadakan Kursus Haji tahun ini dan bakal yang akan menunaikan Haji adalah seramai 82 orang. Semoga semuga jemaah Haji akan mendapat menunaikan Ibadat Haji dengan sempurna serta mendapat Haji Mabrur, doa kami semoga semua jemaah Haji selamat pergi dan balik, insya-ALLAH.

KOLEKSI PENYAMPAIAN WATIKAH AJK SESI 2006-2009, BAKAL HAJI dan AJK MASJID BARU SESI 2009-2012

PA150735PA150736

PA150739PA150753

PA150745

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI