Sunday, October 4, 2009

iNI lANGKAH kU.. pENAMAAN cALON bAGAN pINANG..sERUAN jihad DTG memanggi:






02hb Oktober, 2009 alhamdulilah hari ini
dan shbt2 jentera daripada Gombak telah menyusunkan jentera untuk membantu p.raya kecil di Bagan Pinang dimana pada 03hb Oktober 2009 penamaan calon akan berlangsung.

Ana dan sahabat2 telah bertolak untuk ke penaman calon pada 2hb Oktober dimana perancangan awalnya kami semua akan berkonvoi dan berkumpul di Pej PAS kaw. Gombak. Membuat ana teringat sirah peperangan yg berlaku pd bulan Syawal iaitu Perang Ahzab walaupun diberi berbagai ujian.Moga kemenangan ISLAM diberi insya-ALLAH.






Tetapi perancangan ALLAH itu adalah yg terbaik krn secara kebetulan pemuda PAS gombak kena bertugas di Tmn Melewar krn mlm tu ada ceramah umum. So tunggu punya tunggu hanya berapa org pemuda yg hadir so.. sementara menanti shbt2 lain kami pun open table.. isi minyak dulu.. sehinggalah jam 1 pagi tak jg sampai akhirnya ana buat keputusan utk bertolak esok dah terlalu mengantuk lbh baik tidur dan bangun 4am utk Qiam. Ana, K. Ju dan Ustazah Noriah ikut ana, 2 kete Nisa ' Gombak dah bertolak dulu utk balik kg mereka disana, dan tinggal le Eifa dan wani yg setia menunggu muslimin mengikut suami2 mereka. Semoga semua shbt2 slmt sampai insya-ALLAH.


4:00 am ana bangun seperti biasa utk mengabdikan diri pada ILAHI mencari keredhaan ALLAH , dan mohon diberi kekuatan hati dlm meneruskan kehidupan yg banyk ujian. Dan alhamdulilah 7am kami bertolak dan sampai di PD jam 8:20am..ya-ALLAH mmg terlalu penat nak drive coz jln terlalu jamed sehingga tersangkut disana. Akhirnya ana & shbt2 buat keputusan parking depan masjid terserempak dgn shbt seperjuangan Utz Yazid & Group Gombak lain.. dia bgthu anti parking sini jele... slmt berjuang 3km je tak jauh.. hampeh rupa2nya bukan 3km kami terpaksa jln kaki dgn jln jamed teruk sehingga hampir 15km.. so ambil masa 30'm kami utk ke tapak penamaan calon.mmg bersemangat bila roh2 shbt2 seperjuangan disatukan..

kelab penyokong BN mulakan provokasi di sini..

Tp buat ana jd kelabu asap bila suasana disana hujan dan mendung sgt.. dan lebih mendung bila tgk beberapa BAS yg didlmnya adalah semua kaum kerabat india.. masya-ALLAH ana tak tahu depa ni dpd Estate mana.. yg nmpk hampir majoriti adalah bilangan umur pelajar2 sek. Dlm hati ana depa ni seolah mcm dah takde ptgs sehingga pelajar jg digunakan..

setiba ditapak penamaan calon..ana lihat terlalu ramai penyokong yg dtg berbagai negeri tidak kira muda, tua & anak2 muda yg kini semakin sedar betapa pentingnya dalam pemilihan calon dalam pimpinan utk menerajui negara... Disini boleh dikatakan terlalu ramai lbh dpd p.raya Bukit Gantang (30ribu lbh org yg hadir bukan 10ribu yg dikatakan oleh Media & BN..)yg dimana kehadiran penyokong tidak dpt dikawal krn terdapat 3 penjuru tlh di duduki oleh semua penyokong tidak kira bangsa & Agama.. ana yg pd mulanya berdepan di Petronas, terus berganjak ke kaw. Sek dan terus mara kehadapan berhampiran dgn Dewan Penamaan calon.

Disini ana terserempak dgn BAS KPBN (KELAB PENYOKONG BN.. erm semua main copy paste terma PAS.. depa ni dah tak blh nak pk idea lagi semua dah berkarat..sehingga curi idea PAS & PKR)..KPBN yg dianggotai oleh India ni telah buat huru hara apabila membuat provok dimana mereka telah masuk kawasan KUBU PAS.. dan bertambah kelam kabut apabila mereka telah menumbuk ptgs PAS & unit amal, ptgs kami mengalami kecederaan bukan spt yg diwawarkan dlm TV mengatakan Si Aziz tu mengalami kecederaan.. kalau btl dia alami kecederaan kenapa fakta dpd TV dan polis hanya menyatakan bahawa msh tiada bukti yg sahih dan tidak tahu siapa yg buat provokasi di tapak penamaan calon. Ternyata fakta yg buat ana begitu bosan mendengarnya.. krn apa yg dikatakan semua adalah tidak benar krn ana berada ditempat kejadian sehingga ada berberapa rakaman yg dpt ana ambil.


PKBN buat huru hara di KUBU PAS, ptgs Unit Amal mempertahankan kubu sehingga ada beberapa ptgs tercedera bila ptgs BN memberi tamparan dan penumbuk kpd ptgs. Shbt2 seperjuangan PAS & PKR cuba tenangkan keadaan.. akhirnya PKBN di halau dan pihak polis minta KPBN berundur dpd tapak KUBU PAS..


Ptgs Unit Amal dan beberapa jentera PAS kena tumbuk oleh ptgs BN.. ana berada disini.. tp alhamdulilah ana blh bawa diri dan mengorak langkah..

Ana sertakan foto dan video klip utk kita saksikan siapa punya angkara. Jgn kita mudah terpedaya dgn media TV yg buat provokasi.. semua adalah tipu daya mrka utk mengkaburkan mata hati rakyat dan pengundi. Provokasi media semakin hebat dan kini mereka banyak mainkan peranan dgn memburukkan imej PKR terutamanya Negeri Selangor..Walau apa pun cara mereka namun semoga ALLAH 1kan hati2 kita yg berjuang ke JLN ALLAH terus istiqama dan tidak cepat melatah dgn apa BN lakukan kini.. mga pertolonagn ALLAh diberi dan menyatakan kebenarannya.. Tlg wawarkan media pd semua kaum keluarga kerabat dan shbt2 dlm blog dll agar mereka tidak tertipu..

Semoga rakyat semua boleh fikir tektik kotor BN selama ini. sama2lah kita sentiasa berdoa, bermunajat kepada ALLAH swt agar dibuka pintu hati pengundi utk memilah perjuangan ISLAM dan ALLAH tunjukan segala perancangan kejahatan yg dilakukan oleh pimpinan BN yg sdh ketandusan idea dan pimpinan mereka semua bermasalah. TERUSKAN USAHA dan sama2 menginfaqkan tenaga, masa, fikiran kita utk membantu perjuangan ISLAM, agar ISLAM terus tertagak dimuka bumi ini.. LAWAN TETAP LAWAN..



video

kekecohan berlaku di Tapak penamaan calon berdepan dgn petronas.. disini KPBN pecah masuk kubu PAS.. halau2... mereka... 1kan saf.. pertahankan kubu PAS.. ALLAHHUAKBAR..(2 video akan menyusul.. line internet x clear...sorry)

alhamdulilah akhirnya kami selesai menjlnkan tugasan hampir 1tghhari.. trs dan trs melapak, berhujan....tp begitu smgt bila bendera Hijau trs berkibaran..terserempak pula dgn kekanda ana dimana ada ana disitu ada dia.. hehe.. k.ruz dan suaminya..


Ana dan shbt2 bertolak ke KL lps zohor dan terus siap ke majlis mesra aidilfitri Yb Dato' Hasan Ali..dan ada tugasan kena buat disana.. jamed teruk dan sampai KL 4ptg.. rasa nak tercabut kaki dibuatnya press minyak.. alhamdulilah semua dimudahkan uruan slmt sampai ke destinasi seterusnya dan ana pengsan dkt Masjid Al-Gufran dkt rmh Dato' lps Asar.. 6ptg kami bertolak ke Gombak, hntq shbt1 ana sampai magrib.. syukur alhamdulilah dimudahkan segala urusan dan slmt sampai. so kena bersiap sedia utk BERJIHAD ISNIN ni,doakan ana & shbt2 ye.. :)


Kenangan bersama Datin dirumah YB Dato Hasan Ali.Disini org terlalu ramai sehingga 6 lbh msh ramai kunjungan berbagai bangsa dan agama.. ana sempat kenal anak2 dato.. sejuk mata memandang keluarga ini.. Ya-ALLAH barakatilah..


Kenangan bersama YB Dato' Hasan di depan rumah kediaman beliau.



video video

Rakaman PRK penamaan calon Bagan Pinang - provokasi yg dilakukan oleh KPBN

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI