Tuesday, June 30, 2009

TAG SIAPA SHBT ANDA..Layakkah ??


Salam.. terlebih dahulu ana ucapkan syukran bnyk2 buat adinda2 seperjuangan ana IIUM.. yg sudi mengtagkan diri ana.. adui rasanya tak terlarat nak menjwb soalan2 tu krn masa ana betul2 kesuntukan bnyk komitment nak kena buat walaubagaimanapun tersgt2lah dihargai..Mohon maaf lewat reply dan jika tak terreply tp harap jgn kecik hati mohon sgt2 adinda2 semua faham tugas akak ye... pe2 pun rindu teramat sgt.. rindu itu adalah anugerah daripada ALLAH hanya insan berhati nurani punyai perasaan rindu... jdkan rindu menuju cinta ILAHI..



Tp ana harap dlm kita mentagkan seseorg cuba kita renung sedalam2nya adakah kita benar2 memilih dia shbt kita, kerana apa ye?? adakah kita sdh fhmkan dirinya?, jika berlaku salah faham adakah kita meleraikan dgn terbaik dan kemudian berlapang dada..?? Selepas itu adakah ukhwwah itu semakin baik /semakin renggang??

Dan seeloknya kita bermusafir, tidur beberapa minggu dgn SHBT kita dalam 1 bumbung dgn shbt2 kita, disitu baru kita tahu sifat dan ciri2nya.. dan yg lebih penting saat dia gembira ada tak dia nak berkongsi bersama kita apa yg berlaku dlm hidupnya bersama ahli keluarganya?? Saat dia perlukan bantuan pd kita adakah kita menghulurkan bantuan?? Saat dia dalam kelaparan dan perlu kewangan pernahkah kita bertanya pada nya??.. Dalam luahan rasa kegelisahan hatinya adakah kita benar2 fokus percakapannya?? Memang sukar kita ingin membaca riak wajah seseorg.. kdg2 kita tertipu dgn wajah yg ceria bila bertemu ttp di sebalik keceriannya ada tersimpul kesedihan yg amat sgt dan serasa dirinya spt tiada shbt krn shbt tidak pernah mengambil tahu apa yg terjadi dlm hidupnya..tp pd dirinya yg kerap mengalah,.. bila fikirkan manisnya ukhwwah dlm persahabatan dia sanggup korban segalanya.. mengetepikan kehendak hatinya hanya memberi yg terbaik utk shbt2nya?? Kalau kita sdh kenal dirinya dan ahli keluarganya mengapa tiada perkongsian dlm ukhwwah yg ibarat seperti adik beradik..(Untuk ana juga sering muhasabahkan diri ye)
Foto nana..tentu adk2 seperjuangan rindu dgn celoteh dia.. tp nana tak sihat skrg.. ni ikut ateh g surau Jabar Nur dgn selsema.. Telekung yg baru dibeli, skrg 4thn ateh dh paksa solat..Hadiah utk Nana.. sempena Hari Ulgthnnya.. cantik tak telekung nana.. (p/s: Shbt2 tahu.. dgn ada telekung ni dia dh semakin rajin tgk jam asal dgn azan dia remind ateh.. jom g masjid....becuk sgh mulutnya...sengaja nak latih anak buah dpd kecik nanti dh besar.. ssh ana nak didik...xde anak sendiri anak org pun jdle kan..) nile permata hati ana..

Jika ye dia ingin berkongsi dgn kita saat suka, duka sanggup utamakan diri kita dpd dirinya ambil le dia shbt kita.. so ana pun tak tahu le.. adakah ana ada sifat sedemikian?? Sekiranya ada alhamdulilah andainya takde moga ada insan2 sedia membantu ana utk mentarbiyahkan ana mnjd insan rabbani.. yg blh menilai diri ana adalah mereka yg sering bersama ana dan paling tepat adalah ALLAH swt.. syukran sekali lagi buat imah, yan dan adk2 sperjuangan lain teruskan perjuangan walaupun dimana saja berada.. kalau nak jwpn yg lebih tepat rasa lebih baik kita face 2 face.. baru dpt jwpn yg tepat nak jwb soalan dlm blog ni.. adui ramai le yg tahu..K. sir..
SYUKRAN tak terhingga pada yg sudi mengtagkan ana mnjd SHBT... ni 10 org moga sudi mnjd SHBT SEPERJUANGAN SUKA & DUKA PADA ANA.ISNYA_ALLAH BILA KERAP BERTEMU DLM PROG.. AKAN TERPUTIK KSH SYG.. BARU KITA TAHU SAPA DIRINYA.. Jika ada terasa hati dgn ana dalam berukhwwah dan sepanjang mengikuti ana dlm prog.. mohon maaf sgt2 yg terbaik dpd ALLAH swt..

1) Yan
2) Imah
3) Adah
4) Ain Shaharudin
5) Mahirah
6) Huda
7) Nazirah
8) Wani P.P
9) Lina
10) Bushra
11) Laila..haha... nak lg ramai tp x larat nak tag org,.. tp adk2 ni semeangnya oenghibur hati ana.. syukran buat permata hati ku... marah tanda syg.. hari ini ana tepekkan foto anak2 buah ana yg mnjd penghibur saat berduka.. wajah anak2 menjadi tenang.. bila kita melihat mereka..

3 comments:

  1. Salam,

    Pak Karamu menziarahi anda

    ReplyDelete
  2. salam..k.suuuuuuuuuuuuu...ala xreti nk wat tag..cmne nk men'tag' nye ni?..huuhuu..cm yg k.su ckp kt dlm entry ni, layakkah ana?..tp pepun, rs suke sgt ble k.su tag ain.he2..rase suke tu dgmbarkan cm mkn eskrem vanilla campur strawbery.he2 xdla, actually rs suke n syg dlm berukhwah ni xdpt nk dgmbarkn dgn pepun..trlalu tinggi nilainya..ain kagum dgn k.su.huhu..luv u..=)

    ReplyDelete
  3. Salam ain.........hehe.. amboi hang ni asik nk mkn je.. lani bulan tarbiyah kita posa sunat bnyk2 ye..hehe.. erm.. apa2 pun ukhwwah itu amat bermakna pd seseorg yg tahu menilai erti sebuah ksh syg lbh2 bila tautan hati dlm jemaah ni terlalu akrab spt ukhwwah adik beradik.cubit peha kanan kiri jg akan terasa.. kagum apanya. akak biasa je..semua apa yg diberi adalah milik ALLAH pd akak yg mgkn perlu bnyk dipelajari dan dibaiki dari semasa ke semasa.. syukran sudi mereply tag ni..mg ukhwwah dipelihara ALLAH..insya-allah.. luv u 2 sis coz ALLAH. kalian amanah ALLAH utk ku..

    ReplyDelete

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI