Monday, September 3, 2012

Elaun Tetap RM750 Untuk Penyelia, Penyelaras Pusat Wanita Selangor




SHAH ALAM 4 SEP : Kerajaan Selangor menyediakan elaun RM 750 sebulan bagi penyelia dan penyelaras Pusat Wanita Berdaya (PWB) bagi merancarkan lagi aktiviti program dalam menaikkan pendapatan wanita, kata Exco Hal Ehwal Wanita Rodziah Ismail dalam Majlis Penghargaan Penyelaras dan Penyelia (P&P), PWB di SUK Shah Alam petang semalam.

PWB telah beroperasi di sekitar Selangor dalam masa dua tahun  sejak 2010 bagi membantu memberi pendapatan sokongan kepada peserta disamping  menggalakkan pembukaan lebih PWB.   

“Antaranya kita berbangga dengan kejayaan PWB Dun Ijok yang berjaya dengan usaha jahitannya, PWB Dun Batu Tiga dengan tenunan kainnya dan PWB Selat Kelang yang berjaya dengan program-program keusahawanannya.

“Kejayaan-kejayaan ini membuktikan bahawa wanita Selangor semakin perkasa dan berdaya serta mampu memainkan peranan penting dalam memantapkan struktur ekonomi negeri, kata Rodziah”
Sementara itu, 
Penyerahan watikah dan elauan semua penyeleras oleh Isteri MBSelangor, Salbiah Tunut

Anizan Othman, penyelaras PWB Dun Kota Anggerik berikrar untuk berusaha membantu wanita memainkan fungsi maksimum memacu ekonomi keluarga dan negeri.

“Antara lain saya ingin menarik penyertaan wanita orang asal di Kota Anggerik iaitu lebih kurang 39 orang,” katanya apabila ditermui.

“Saya percaya semua usaha murni yang  berterusan daripada inisiatif Kerajaan Negeri  Selangor Pakatan Rakyat dan PWB akan menjadikan wanita lebih berdikari serta menguntungkan negeri bagi jangka masa panjang,” ujarnya.

Pada Julai lalu, PWB menerima peruntukan sebanyak RM 1.33 juta di bawah Geran Selangorku, bagi tempoh enam bulan akan datang.
Angkat Sumpah oleh semua penyelaras dan penyelia watikah perlantikan



https://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/12889--penyelia-pwb-mendapat-elaun-tetap


Hadir sama steri Menteri Besar, Puan Seri Salbiah Tunut bagi merasmikan majlis dengan menyampaikan watikah perlantikan Penyelaras dan Penyelia PWB kepada 56 wakil.


Editor : Khaulah Azwar

 

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI