Sunday, April 1, 2012

Peruntukan RM3 Juta Untuk Taska


Kerajaan Negeri Selangor  Pakatan Rakyat , menyediakan bantuan sebanyak RM3 juta untuk semua pelajar pra sekolah (tadika).

“RM100 sebulan kepada anak-anak dari golongan berpendapatan kurang dari RM1,500 bagi tujuan pendidikan”, kata Rodziah Ismail, Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi, Rodziah Ismail di SUK, Shah Alam.

Beliau  merangkap  Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Tiga berkata, “peruntukan tersebut dikhaskan kepada anak-anak berusia antara 2 bulan hingga 4 tahun”.

“Bantuan akan di berikan kepada ibu-ibu tunggal, bapa tunggal dan juga mereka yang berpendapatan kurang dari RM1,500 sebulan yang akan dilancarkan April depan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim”.

Jelasnya bantuan tersebut merupakan salah satu dari dua program baru yang akan diperkenalkan dibawah program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).
Ini menunjukan kerajaan negeri mengambil berat pendidikan anak-anak Selangor.

Salah satu lagi program yang akan dilancarkan bulan depan adalah program Micro credit Wanita Ladang yang diperuntukan sebanyak RM5 juta.

Program Micro Credit ini diperuntukkan kepada wanita-wanita yang terlibat dalam bidang perladangan atau baru meninggalkan bidang perladangan.


 Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI