Sunday, February 26, 2012

Mangsa kebakaran Terima Bantuan Exco

Klang : Kebakaran yang menimpa semua mangsa Jalan Yadi Klang mendapat perhatian daripada Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi Pembangunan Modal Insan , Dr Halimah Ali.

“Kita harap semua mangsa kebakaran bersabar atas ujian yang menimpa. Insya-Allah saya akan minta petugas Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Dun Selat Klang menguruskan bantuan kepada pihak berwajib”.

Katanya, “saya difahamkan dua buah pintu terbakar yang melibatkan kira-kira sepuluh orang penghuni . Kebakaran berlaku 7.45 pagi”.

“Ketika kejadian rata-rata penduduk sekitarnya sibuk bersiap untuk ke pejabat dan menghantar anak-anak ke sekolah. Disebabkan berlakunya kebakaran yang tidak diingini berlaku menyebabkan semua mangsa tidak dapat menjalankan tugas “.

Dr Halimah mengulas, “rata-rata semua mangsa tidak tahu punca kebakaran dan pihak polis masih buat siasatan punca kejadian”.

Sementara itu, Pegawai PKM DUN Selat Klang, Kamaluddin Rahmat melawat kawasan tersebut berkata, “saya telah di maklumkan oleh penduduk sekitar disitu menyatakan terdapat kebakaran kawasan rumah panjang yang rata-rata mereka warga indonesia, disini”.

“Selepas menerima berita saya terus mengghubungi polis, bomba untuk mengawal api yang semakin besar dan tidak terkawal”.

“Kira-kira jam 8.20 pagi pihak berkenaan telah hadir dan berjaya mengawal kebakaran, jika tidak sudah pasti akan melibatkan beberapa rumah lain. Sifat prihatin, kerjasama semua jiran terdekat dikawasan itu membuat kita rasa terharu”.

Tambahnya, “semua mangsa kebakaran telah menerima sumbangan daripada ADUN Selat Klang, Badan Kebajikan Masyarakat (JKM), Majlis Perbandaran Klang (MPK), Zakat. Selain bantuan kewangan bantuan barang dapur, pakaian diberikan bagi membantu meringankan beban”, katanya.

Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI