Tuesday, January 17, 2012

Dr Yunus jaga Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan

SHAH ALAM, 18 Jan: Kerajaan negeri Selangor membuat penyusunan semula portfolio Exconya berikutan perlantikan Dr Ahmad Yunus Hairi menggantikan Datuk Dr Hasan Mohd Ali.

(Gambar: Khalid bersama Dr Ahmad Yunus dan Dr Rani dalam sidang media hari ini)

Melalui perubahan ini, Dr Yunus akan memegang portfolio Adat Resam Melayu serta portfolio Belia dan Sukan.

Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim akan memegang portfolio Hal Ehwal Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Asas yang dipegang Hasan Ali sebelum ini.

Melalui penukaran ini juga, Menteri Besar mengumumkan Adun Meru, Dr. Abdul Rani Othman akan memegang jawatan Pengerusi Skimsel manakala seorang lagi Adun PAS, Dr. Shafie Abu Bakar (Bangi) akan memegang jawatan Pengerusi PADAT.

Dr Yunus mengangkat sumpah sebagai Exco menggantikan Hasan Ali di depan Tuanku Sultan Selangor di Istana Bukit Kayangan hari ini.

Beliau kemudiannya menyertai mesyuarat pertama Exco kerajaan negeri.


Nota: Ramai bertanya mengapa Dr Rani, Dr Syafie tidak dilantik sebagai exco, sebabnya..


Dr Rani, pesuruhanjaya PAS selangor, banyak tugas yang perlu dilaksanakan di Selangor, tidak mahu pisang dua kali. Semasa Hasan Ali jadi Pesuruhanjaya beliau juga sbg exco yg banyak pecah2an dalam jawatankuasa tersebut yg perlu dilaksanakan dengan baik. perlu jaga semua kawasan negeri selangor bukan setakat DUN Gombak Setia. Disebab banyak jawatan kdg2 terkandas nak buat semua tugas so itu sebab pucuk pimpinan tak pilih Dr Rani.

Dr Shafie, pembantu exco Hal Ehwal Islam yang dilantik oleh Hasan Ali,. dalam surat perlantikan kerajaan negeri, apabila Exco telah ditamatkan jawatan maka semua perlantikan yang dibuat oleh Hasan Ali juga akan tamat, itu sebab Dr Shafie tak dipilih walaupun beliau layak.

Dr Yunus, mmg tak banyak kontrovesi, orgnya sangat berhati2 dalam mengeluarkan statement. sangat rajin dan amanah dalam menjalankan tugas.

Ssemoga perlantikan ini akan memberi perubahan yang terbaik pada PAS dan Kerajaan negeri Selangor, tahniah buat Dr Yunus. Moga di bei pertolongan menerajui Exco dengan baik..

Takziah buat Dr halimah Ali yang kehilangan pembantu Pendidikan Exco, insya-allah akan diganti dnegan insan2 yang lebih beribawa.

Moga semua rakyat dapat menerima keputusan syura untuk kebaikan bersama.

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI