Thursday, November 24, 2011

Lima Buah Sekolah sekitar DUN Bukit Antarabangsa menikmati Bantuan Cermin Mata Percuma




Ampang Jaya : Lima buah Sekolah sekitar Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Antarabangsa telah menikmati bantuan cermin mata percuma bagi membantu meringankan bebanan ahli keluarga semua pelajar yang pendapatan mereka RM1500 ke bawah, golongan KUrang Upaya (OKU) dan fakir miskin.

Ahli Parlimen Gombak, Mohamed Azmin Ali berkata demikian ketika di hubungi oleh media petang semalam “ Program Pemeriksaan Mata Percuma dengan kerjasama Hospital Mata Tun Hussein Onn (HMTO) telah diadakan di Sekolah Rendah Agama Kampung Melayu, Ampang baru-baru ini.

Antara Sekolah yang terima bantuan pemeriksaan mata percuma adalah Sekolah Kebangsaan Satu Taman Keramat, Sekolah Kebangsaan Jenis Tamil (SJKT) Ampang, Sekolah Kebangsaan Jenis Cina (SJKC), Sekolah Kebangsaan Ampang dan Sekolah Renah Agama (SRA) Kampung Melayu Ampang.

Jelasnya lagi, bantuan yang bertujuan untuk membantu rakyat dalam telah mendapat sambutan yang menggalakkan. Kerja murni ini telah diusahkan oleh Kerajaan Negeri Selangor Pakatan Rakyat (PR) bagi membantu rakyat Selangor tanpa mengira parti dan warna kulit bagi membantu kelengkapab pembelajaran kepada anak-anak mereka yang mempunyai masalah penglihatan.

Azmin yang juga merupakan Timbalan Presiden KEADILAN mengulas lagi, Setiap sekolah disasarkan 100 cermin mata kepada pelajar yang layak menerimanya. Sumbangan cermin mata yang sudah siap insya-Allah akan disampaikan oleh saya sendiri dalam satu majlis yang bakal diadakan dalam masa yang terdekat ini.

Sementara itu, Pengetua sekolah Agama Kg. Melayu Ampang Rosnani Yusran memuji dengan sikap prihatin kerajaan negeri Selangor dalam usaha meringankan bebanan rakyat.

Katanya, usaha murni ini menunjukkan kerajaan negeri begitu komited dalam memberi bantuan kepada golongan tersebut tanpa mengira bangsa dan agama.

Saya berharap program seumpama ini terus dilaksanakan pada masa akan datang demi memberi peluang kepada pelajar demi menikmati pembelajaran yang lebih baik, kata Rosnani kepada media.

Editor : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI