Wednesday, March 24, 2010

Titi Tinggi: AMK Sentiasa Bersedia Hadapi Pilihan Raya

Lampu hijau. Itu sahaja yang diperlukan jentera nasional sayap pemuda Parti Keadilan Rakyat untuk turun menggempur Dewan Undangan Negeri Titi Tinggi, Perlis.

Dalam perkembangan terbaru di utara tanahair, Adun Titi Tinggi Yip Sun Onn meletakkan jawatan seraya mencetuskan kemungkinan pilihanraya kecil diadakan.

Menteri Besar Perlis Datuk Seri Mohd Isa Sabu mengesahkan Adun MCA itu telah menyerahkan surat perletakan jawatan. BN dalam usaha memujuk Sun Onn untuk menarik balik keputusannya itu.

Mohd Isa dan Pengerusi MCA Perlis Datin Paduka Chew Mei Fun menegaskan perletakan jawatan ini masih belum muktamad, malah Speaker Perlis Yazid Mat juga dilaporkan enggan menyerahkan surat perletakan jawatan Titi Tinggi kepada Suruhanjaya Pilihanraya.

Sekiranya surat itu sampai ke pihak SPR, suruhanjaya itu terpaksa mengumumkan piliharnaya kecil di kerusi itu dalam masa 60 hari.

"Sekiranya pilihanraya kecil diumumkan di Titi Tinggi, Angkatan Muda Keadilan akan turun padang sebaik sahaja mendapat restu dari pucuk pimpinan parti," kata Ketua AMK Shamsul Iskandar Md Akin.

Dalam PRU12 lalu, MCA menewaskan calon PKR, Keria Senawi, dan calon bebas Mohamad Razi dengan majoriti 1,814 undi.


No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI