Monday, February 15, 2010

Fw: Isu nama ALLAH kecoh dibumi, dilangit ALLAH tunjukkan sesuatu..Maha Suci ALLAH..

Subhannallah..mahasuci ALLAH yg menciptakan bumi langit.. apabila menerima email dpd group dan shbt2.. ana terfikir sejenak..apabila teringat kerenah anak buah ana si nana 2 minggu perekolahan tak silap ana..

Waktu ana drive nak menuju ke Sri gombak nana menjerit...buat ana tersentap daripada lamunan sambil mendengar alunan Nasyid & zikir..

Nana: Ateh.. perlahan sikit bawa kete cuba tgk dkt langit tu..

Ateh : Mana boleh, tgh jln ni.. ti accident ssh kita..

Nana: Ateh, ada nama ALLAH.. ada bentuk 5 jari sebelah sana ada ibu menyusukan ana

Ateh: Ana.. interested jg nak tgk.. tapi sebab drive so tak dpt tgk dgn kuysuk hanya pandang 2x imbas.. dan terucap subhanallah.. Ana perhatikan tingkah laku nana dalam kete. membiarkan minda dia berfikir.. sehingga kete ana meluncur ke destinasi pasti yg hendak dituju..di pintu pagar PKM..

Ateh : Setiba di PKM ana soal dia.. k tadi nana dh nampak kesebesaran ALLAH.. nmpk nama ALLAH terukir didada langit.. nana nmpk ada tangan berdoa dan ibu menyusukan ana..
so apa yg nana pikirkan dan ucapan apa yg nana kena ucapkan bila tgk benda pelik2 mcm tu

Nana: Erm.. mana nana tahu ateh, tapi kalau ibu susukan anak.. itu tandanya ibu sygkan anak dia..btl x?? tangan berdoa tu ..mcm ateh, nana, nenek lps solat kita berdoa.. Nama ALLAH.. tak tahu le ateh.cuba terangkan...

Ateh : nana.. pandai.. ana tersenyum sambil usapkan dahinya.. tahu tak kenapa jd begini??sbbnya skrg ni nana kena tahu isu terbesar sdg menimpa negara kita di m'sia kalimah ALLAH dipermainkan oleh golongan tertentu membuatkan isu ini menjadi hangat diperkatakan apabila ia dikaitkan dgn ISLAM majoriti org non muslim akan menganggap terjadinya isu kalimah ALLAH dan perkauman berpunca daripada PAS..sedangkan yg berpogandakan isu kalimah ini adalah pihak UMNO..

Ana cuba fhmkan nana secara terperinci lagi....walaupun dia usia 5thn tapi ana percaya zmn kanak2 sekarang bukan mcm dulu2.. masa ana dulu.. mmg ana akui.. tak tahu hal2 politik.. tapi pd nana,.dia mudah pickup apa yg ana ckp dan ajarkan pada dia.. mgkn ana bnyk membawa dia ke masjid,surau dan program jemaah.. daripada situ dia bnyk mempelajari sesuatu..so mmg dia tak kekok kalau berjumpa dgn org..bnyk soalan yg akan dikemukan pd org kdg2 org pun tak larat nak layan nana..

nana: Erm.. k, ateh yg tadah tangan tu betul tak nana ckpkan tadi..kita kena berdoa lps solat..

Ateh : Yop.. tanda kebesaran ALLAH, dalam apa juga keadaan kita sbg umat ISLAM jgn berhenti berdoa krn itulah senjata utama kita dlm berhadapan dgn musuh, then apa sekalipun kita buat, kena mulakan dgn bismillah & doa ..itu dikatakan ISLAM very perfected & nice..& tidak membebankan.. so..nana kena rajin berdoa kebaikan dunia akhirat..

Nana : k.. set.. yg ibu bg anak susu..

Ateh : erm.. itu tandanya.. KSH SYG seorg ibu. related kan jg ALLAH sygkan umatnya..msh dibg kita peluang utk berfikir kebaikan dunia akhirat.Apa yg berlaku skrg kita hendak menyelesaikan dgn cara terbaik & ksh syg tanpa mementingkan diri, politik sendiri sanggup buat apa sahaja sehinggakan yg hak & bathil ditolak ketepi..kita tidak terangkan ISLAM yg syumul ini secara terperinci kpd non muslim walaupun ada golongan utz, ustzh, alim ulama berperanan menjlnkan tgjwb mereka menjwb persoalan yg menimpa skrg.. mereka cuba buat yg terbaik agar non muslim blh terima secara baik dan tidak menyangka yg bukan2 tentang ISLAM...ttp ada golongan yg tidak bertanggungjwb tlh memberi confius kpd non muslim..membuatkan tercetusnya isu perkauman..itu jd huru hara.. tapi yakinlah ALLAH akan membantu setelah kita berusaha utk menyelesaikan cara terbaik..

Bila sebut KSH SYG ni.. mcm dlm nama ALLAH yg tersemat dlm Al-Rahman & Ar-Rahim dimana pengasih dan penyayang.. sifat penyayang yg mmg ada pada seorg ibu pd anak2nya dimana rahim hnya terletak pd ibu dan terletak pd anak. so mana sekali anak pergi , buat perangai susahkan hati ibu.. anak itu ttp akan ingatkan ibunya begitulah ibunya jg.. itulah kebesaran yg ALLAH berikan pd kaum hawa mcm kita ni.. .. mcm mama sygkan nana bg nana sekolah, mengaji, mkn dll.. kalau tak nana x g sekolah pasti..so nana kena sygkan mama, nenek & m.cik2 nana yg jaga nana.. fhm x.. kena padnaai bersyukur diatas nikmat yg ALLAH berikan pd kita.. kena rajin solat... dan ucapan yg terbaik apabola kita melihat sesuatu yg ajaib ciptaan TUHAN adalah subhanaallah..

Nana: yele.. nana fhm dh sikit2..

Ateh : so nanti nana shared story ni dgn ustzah dan kwn2.. nanti mesti ada yg tmbahkan cerita yg lebih menarik.. ateh tak blh cerita panjang lg coz nana dh nak masuk kelaskan..tanya ustzah kebesaran ALLAH lbh dalam lagi.. apa yg nana nampak tadi.. k..

Nana : K Ateh.. set. ateh nak ambil pkl brpa?? soalan sering ditanya..

Ateh : I.ALLAH kalau tak bnyk keje 11:30 am ateh amik tapi kalu lewat tu, nana sendiri ingatle ye.. duduk diam2 ikut kwn mengaji.. hehe.. mesti 10sion dgn ana,,

tulah sedikit perbualan yg berlaku semasa sibuk2 berlakunya isu kalimah ALLAH, sygnya ana tak dpt nak ambil foto coz. brg2 kamera, h/p, recording ana semua dkt belakang sit. tapi demi TUHAN itulah yg trjadi..foto2 dibawah masih terbayang di kepala ana & nana sehingga kini.. cuma ana taknak hebohkan dulu..sehingga ana terima email ini dlm box ana.. utk kita berkongsi bersama.. sungguh bila terima email ini ana tunjuk pd nana foto2 ni.. dia terkejut lg.. dan cerita pd semua org yg ada dkt rumah.. erm.. budak ni becok sgh.. ana biarkan dia bercerita.. agar dia ada keyakinan dlm berhujah 1 hari nanti..

Marilah kita berfikir sejenak diatas kebesaran ALLAH swt..kalau anak2 kecil ini boleh berfikir secara wajar & positif mengapa kita yg semakin tua dh hampir2 menuju ke alam barzakh masih tidak berfikir mana yg terbaik kebaikan dunia akhirat.. waallahualam..



Isu nama Allah. Gegak gempita dibumi. Demo merata tempat di negeri-negeri. Bakar gereja, bakar surau dijadikan alat provokasi. Lihatlah.., di dada langit kalimah Allah tertera jelas buat mereka yang berfikir. Apa lagi yang kita bingungkan ? Muhasabahkan diri, tentu ada sesuatu yang wajar ditafsir dari kejadian ini. Subhanallah. Maha Suci Engkau Yang Maha Berkuasa, Ya Allah..!


Kejadian berlaku di daerah Slim River. Antara jam 12.30 pm ~ 2 pm. Dari sumber yang diterima, kalimah Allah itu telah disedari tanpa sengaja oleh seorang guru berbangsa cina yang mana beliau merasa sangat ‘aneh’ kepada tulisan yang timbul itu. Setelah dirujuk gumpalan awan yg terbentuk itu merujuk kepada kalimah ‘Allah’.

Pelajar-pelajar yang berkesempatan melihat ‘keanehan’ yang berlaku hari itu.


Foto dibawah lebih jelas dilihat gumpalan awan yg membentuk kalimah ‘Allah’.


Shot yang diambil dari tingkat bawah bangunan sekolah. Foto dibawah ini pula sangat menyerupai sepasang tangan manusia yang sedang menadah berdoa dari kedua belah tangannya. Gumpalan awan yg membentuk kalimah bismillah dan masyar juga dapat dilihat.



Dari foto yang diterima ke kotak email wak turut disertakan 2 keping foto yang diambil oleh salah seorang guru sekolah itu, yang mana ketika itu jelas dilihat bagaimana fenomena matahari yang terik dikelilingi oleh jalur bulatan pelangi yang sangat cantik dan menakjubkan.

Kejadian aneh dilangit itu berlaku agak lama, dan gumpalan awan-awan putih yang membentuk kalimah2 tersebut dapat dilihat lebih dari 10 minit sebelum bertukar kepada kalimah yang lain. Subhanallah.


Terima kasih kepada cikgu Amrun Osman yang susah payah menghantar semua foto2 tersebut ke kotak email wak buat tatapan pembaca blog. Allahuakbar !

ﻪﺘﺎﻜﺮﺒﻮﷲﺍﺔﻤﺤﺭﻮﻡﻜﻴﻠﻋﻢﻼﺴﻠﺍ


2 Hati Mencintai Ilahi..Bergabunglah Jiwa Bersatulah Hati, 2 Jiwa 1 Cinta, 2 Jasad 1 Matlamat, Bila Cinta Kerana Allah...Berpisahnya Tidak Gelisah, Ukhwah Itu Indah Bila Terjalinnya Kerana Allah

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI