Monday, August 10, 2009

Hitea DMPG bersama Non Muslim


IMG0158A


Dewan Muslimat PAS Gombak (DMPG) telah mengadakan Hi-Tea bersama Non Muslim di Sri Gombak pada 8hb Ogos, 2009 , 3ptg dimana majlis tersebut telah dihadiri oleh berbagai bangsa dan agama.

Majlis ini telah dirasmikan oleh YB Dato’ Hasan Bin Mohamed Ali diiringi oleh saf-saf pimpinan Gombak iaitu YDP, Utz Al Fadhil Salehuddin Nasir, Utz Al-Fadhil Hasbullah Ridzuan, En Radhi Yusof, Mr Kong

dan saf – saf pimpinan Muslimat (DMPG, Gombak) yang dihadiri oleh Dr Azimah, Ustazah Khatifah Zamani Sulong Ahli Majlis JKP Zon 11.


IMG0154A

Alhamdulilah dengan adanya majlis ini maka masyarakat diberi peluang dan ruang untuk bersama dengan Yb Dato’ Hasan Bin Mohamed Ali untuk menyuarakan hasrat mereka dan menjawab persoalan yang timbul baru-baru ini mengenai Ronnie Liu. Disini Yb Dato’ telah menerangkan hal sebenarnya apa yang telah berlaku dan tidak ada berlaku salah faham antara YB Dato’ bersama Ronnie Liu. Bagi YB Dato’ sebagai pimpinan dalam PAS mereka berlapang dada dan menerima berbagai pesanan SMS mengenai isu arak. Sokongan padu telah diberi oleh berbagai bangsa dan agama mengenai isu ini apabila Yb Dato’ telah memperjelaskan hal sebenarnya . Beliau telah menerangkan bahawa antara PAS dan PKR masih mempunyai persahabatan dan hubungan yang baik dan Yb Dato’ meminta semua pihak jangan mudah terpedaya dengan media masa yang kerap mengulas isu-isu yang bercanggah dengan apa yang diolahkan dalam perbincangan.

P8080136



Salah faham yang telah ditimbulkan oleh pihak media masa dengan menggembar gemburkan PAS dan PKR semata-mata untuk menjatuhkan imej dan memecah belahkan PKR. Yb Dato’ telah menerangkan bahawa beliau TIDAKmenyatakan untuk memecat Mr. Ronnie Liu tetapi untuk kebaikan semua pihak bangsa dan agama maka YB Dato’ menyarankan agar di pindahkan ke biro lain bukan untuk DIPECATKAN jawatan beliau.


IMG0151A

Semoga dengan penjelasan Yb Dato’ dalam majlis tersebut sedikit sebanyak telah memberi penjelasan kepada semua pihak yang hadir dalam majlis ini.

Dikesempatan yang ada YB Dato’ bersama saf-saf pimpinan muslimat lain juga turut bersama dengan semua masyarakat untuk bersama meraikan majlis Hi-Tea dengan dihidangi minuman petang.

IMG0173AIMG0182A

Yb Dato’ serta saf pimpinan Gombak bersama masyarakat tidak kira bangsa dan agama menikmati juadah Hi-Tea.

We are Brothers' :)


IMG0186A

Saf Pimpinan DMPG (Kasih Sayang Titi Kash Sayng Pengikat Diri)

Editor by : Khaulah Azwar

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI