Tuesday, June 2, 2009

Permata hatiku Sedarlah betapa perit Ibu melahirkanmu ..Adakah Kau mengerti keperitan & harapan IBU pd kita??



salam sambungan buat semua adk2 permata hatiku, rakaman yg dibuat dlm program KLINIK PMR & SPM utk beri kesedaran pd kita semua.. peringatan buat diri ana jg.. wahai Anak... adakah kau mengerti betapa derita ibu yg mengandung dan adakah kau tahu alangkah deritanya ibu yg melahirkanmu.??? :(

Tetapi mengapa kini begitu mudah engkau melontarkan kata2 yg menyakiti hati ibu.. insaflah tanpa ibubapa siapalah kita utk dpt teruskan kehidupan ini..hargailah ibubapamu.. Ibu ampunilah dosa2ku tanpa disedari... :(...

Dengarlah rintihan hati seorg IBU harapan yg terlalu tinggi pada kita semua.. ttp apakah peranan mu telah kau mainkan dengan baik???
wahai adk2 permata hatiku dengarlah tunaikanlah harapan ibu ayah kita dgn baik krgkan bebanan mereka dgn membalas jasa mereka dgn sebaiknya.. walaupun mereka tidak minta balasan tp balaslah dgn sebaiknya tanpa kita memperisakan keringat mereka..

Semoga luahan hati seorg ibu ini mengetuk pintu hati kita dan bangun dpd khayalan. yg panjang. sedarlah adk2, shbt2 ku mengapa ana melarang kalian melibatkan perkara2 lagha, bercouple ketika dirimu msh bergelar pelajar?? Bila itu semua kita lakukan pelajaran ilmu tidak mendpt keberkatan krn ILMU itu dtg dpd cahaya ALLAH, bila kita hampiri & buat maksiat ilmu ALLAH akan hilang, urusan jodoh semua ALLAH dan tentukan dah tertulis dlm khdpn kita, jd jlnkanlah hak kita sbg anak, student, daei dgn sebaiknya..maafkan ana jika sedikit teguran ini menyentuh hati adk2 dan shbt2 tp percayalah krn tgjwb dan ksh pd kalian ana tunaikan tgjwb ini... waallahhualam..

No comments:

Post a Comment

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI