Wednesday, May 27, 2009

Koleksi Buku2 yg harus dimiliki..

1)
Umar Bin Abdul AzizPeribadi Zuhud Penegak Keadilan
Umar Bin Abdul Aziz adalah peribadi yang soleh, bertaqwa, ahli ibadat, wara’ dan zuhud. Ia jg seorg pemimpin yg adil, lurus dan cerdas, mencintai dan mengasihi rakyatnya, sayang dan baik kepada mereka.
Ibadahnya kpd ALLAH tidak menyekat perhatiannya utk memperhatikan rakyatnya. Tiada penghalang antara dia dan hal yang menjadi kepentingan rakyatnya sampai yg paling kecil dan remeh- temeh sekalipun.
Digelar Amirul Mukminin /khalifah ar-Rasyidin ke5 oleh pakar sejarah & politik ISLAM, meninggalkan pesan dan kesan sebagai warisan agung dalam rangkaian sejarah peradaban dan pemerintahan ISLAM. Sewajarya biografi, pemikiran dan langkah PERJUANGAN yg sudah ditunjukkan beitu hebat, hendaknya akan menjadi ikutan bagi kita semua Umat ISLAM dan umat manusia seluruhnya.
Setidaknya buku ini adalah bahagian dari wacana utk membongkar dan menghidupkan kembali khazanah warisan khalifah mulia ini..Demikianlah sekilas gambaran peribadi Umar bin Abdul Aziz yg dpt anda ambil pelbagai iktibar yg sgt baik. Buku ini mengandungi beberapa episod sejarah perjalanan hidup Umar Bin Abdul Aziz yg terdpt dalam pelbagai manuskrip dibeberapa muzium dan perpustakaan di Timur Tengah dan Eropah.
Semenanjung : RM25.00
Sabah Sarawak : RM28.00
Penerbit : Abdullah Bin Abdul Hakam.
2)

Siti Fatimah Mukhtar Watak Remaja Zaman ini, Pelajar terbaik SPM 2006 (Berilah pd anak2, adk beradik, SHBT2)

Remaja yang mendapat 17A1 + 1A2 dalam SPM 2006. Dalam ujian pertengahan tahun tingkatan 4, dia mendapat 24A termasuk subjek Agama dan B, Arab.
Andapun boleh mencapai kejayaan yg sama. Siti Fatimah mendedahkan semua rahsia kejayaannya melaluii buku dan VCD ini. Lebih dari itu dia watak remaja zmn ini. Aktif kokurikulum, aktif sukan dan menunjukan bakat kepimpinan yg menyerlah. Sempat pula menghafal Al-Quran 15 juzuk. Dan kehidupan sosial cukup menarik. Punya cara sendiri berhibur dan mengatasi stress. Tips kaedah pembelajaran utk semua lapisan dari tadika, sekolah rendah, menengah, kolej, Universiti dan lain2 institu pengajian.
Harga semenanjung : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00
Penerbit : Dinsman


3) . Cinta Di Rumah Hassan Bin Al-Banna
Nukilah Indah Romantika kehidupan Keluarga Teladan Praktikal dalam Pentarbiyahan anak-Anak Pemimpin , Mujtahid dan Murabbi Agung abad ini.

Persoalan mendidik (mentarbiyah) anak-anak, adalah isu asas dalam kehidupan keluarga/rumah tangga dan bermasyarakat. Krn ianya amat penting dlm menjaga kesinambungan generasi manusia sepanjang kehidupan manusia itu sendiri sampai hayat dunia ini berakhir.

Baik buruknya generasi baru bahkan ia juga generasi tua amat bergantung kpd system dan fasafah pendidikan yg dilaluinya termasuk persekitaran dan dia berada. Sesungguhnya peletak dasar pergerakan dakwah modern seisal Hasan Al Banna telah memberi contoh bahawa yang merasakan sentuhan pertama nilai pendidikan seorang da’ie, jesturu org yg terdekatnya.

Jika ia seorg ayah maka isteri dan anaknyalah yang merasakan sentuhan pertama.Diikuti dengan ilmu menanam ruhul JIHAD, keikhlasan dan amal soleh. Sudah pasti peranan org tua dan jg institute pendidikan serta sikap positif mayarakat persekitaran amat menentukan. Demikianlah pula bila ia adalah seorang ibu {Dra. Hj. Wirianingsih}
Semenanjung : RM13.00
Sabah /Sarawak RM15.00
Penerbit : mohammad Lili Nur Aulia



Berminat utk mendapati koleksi buku ini sila emailkan pd ana khaulah0809@yahoo.com(YM jg blh)





2 comments:

  1. saya nak ketiga2x buku tuh...
    ble kak ( bg hadiah lah - ngah pokai)

    hehe.

    ReplyDelete
  2. salam huhu/.. adui adk masak le akak camni kalu semua org nak hadiah.. x dpt masuk dana jemaah. hehe..rugi kalau x rebut peluang utk dptkn buku yg berilmiah ni..

    ReplyDelete

SIMFONI KASIH TAUTAN HATI